19 دی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در قم تخصیص‌یافته و عملیات شناسایی نیز آغاز شد، که پس از ثبت‌نام و راستی آزمایی پرداخت می‌شود.

مهرداد غضنفری اظهار داشت: در حال حاضر در بانک‌ها پرونده‌ها شکل‌گرفته و مشغول پرداخت تسهیلات هستند.

وی بابیان اینکه تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی به مدت ۲ ماه یعنی از پایان خردادماه به پایان مردادماه انتقال و برای اشخاص حقیقی از پایان تیر به پایان شهریور منتقل‌شده افزود: تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه و ابراز مالیات بر ارزش‌افزوده دوره چهارم ۹۸ ازجمله برنامه‌ها بود که تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.

وی اضافه کرد: همچنین گواهی‌نامه‌های مالیات بر ارزش‌افزوده که انقضای آن تا پایان سال ۹۸ بود نیز تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.

معاون استاندار قم تصریح کرد: در این مدت بخشودگی جرائم قابل‌بخشش مالیاتی در اسفند ۹۸ برای واحدهای تولیدی به میزان ۹۰ درصد و سایر ۸۰ درصد تا پایان خرداد ۹۹ نیز تمدید شد.

وی تمدید زمان استفاده از دفترچه‌های درمانی که تا بهمن سال گذشته منقضی شده بود، تا پایان فروردین سال جاری را موردتوجه قرار داد و گفت: لغو فرآیند معاینه‌های پزشکی بدو بیمه پردازی برای متقاضیان انعقاد قرارداد بیمه و با ماهیت غیراجباری ازجمله بیمه‌شدگان صاحب حرف و مشاغل آزاد و ادامه بیمه به‌طور اختیاری و رانندگان و کارگران ساختمانی تا پایان فروردین ۹۹ نیز از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر از کرونا در قم به شمار می‌آید.

غضنفری ادامه داد: تعلیق استعلام از سازمان تامین اجتماعی در خصوص تمدید و صدور کارت هوشمند رانندگان و پذیرش تداوم بیمه پردازی به بیمه‌شدگان تا پایان فروردین نیز ازجمله فرآیندهای مهم در حمایت از افراد آسیب‌پذیر بود.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه در این مدت با تداوم بیمه پردازی کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی‌شان منقضی شده بود موافقت شد اضافه کرد: حذف مراجعه حضوری متقاضیان بهره‌مندی مستمری بازنشستگی جهت ارائه و ثبت درخواست واحدهای اجرایی در اسفند ۹۸ و افزایش مهلت مربوط به فرآیند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه و بیمه‌شدگان صاحبان مشاغل آسیب‌زا نیز بخشی از اقدام‌ها بود.

غضنفری افزود: از دیگر اقدام‌ها نیز توقف انجام بازرسی از کارگاه‌ها به‌جز موارد خاص تا پایان فروردین ۹۹ و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کرونا به استناد گواهی پزشک مربوطه بدون انجام سایر تشریفات تا زمان بهبودی و تعلیق بازرسی احراز اشتغال قالیبافان و کارگران ساختمانی و سایر بیمه‌شدگان خاص تا پایان فروردین ۹۹ است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا