19 دی: شنیده‌ها حاکی از آن است که «سعید‌ خطیب‌زاده» معاون دفتر مطالعات وزارت امور خارجه قرار است به جای سید عباس موسوی عهده‌دار سخنگویی و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه شود.

شنیده‌های خبرگزاری فارس حاکی از آن است که «سعید خطیب‌زاده» معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است به عنوان دوازدهمین سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جایگزین سید عباس موسوی، عهده‌دار این سمت شود.

او پیش از این به عنوان دیپلمات ایرانی در آلمان و کانادا هم فعالیت کرده است.

پس از آنکه در رسانه‌ها بحث انتصاب سید عباس موسوی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان (باکو) و جایگزین «جواد جهانگیرزاده» مطرح شد، گزینه‌های متعددی برای تصدی این سمت در بین اصحاب رسانه شنیده شد از جمله «مرضیه افخم» سخنگوی پیشین وزارت خارجه، «مهدی سنایی» سفیر سابق ایران در مسکو و «محمدحسن شیخ الاسلامی» رئیس دانشکده روابط بین‌الملل و «علیرضا دلخوش» معاون دیپلماسی عمومی مرکز دیپلماسی.

شنیده‌های فارس حاکی از آن است که انتصاب خطیب‌زاده به این سمت تقریبا قطعی شده است و به احتمال زیاد او جایگزین عباس موسوی خواهد شد.

«سید عباس موسوی» یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به جای بهرام قاسمی عهده دار این سمت شد. او پیش از این مدیرکل اطلاع رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است. عباس موسوی قرار است به زودی به عنوان سفیر جدید ایران راهی باکو شود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوم تیر ماه سال جاری در واکنش به برخی شایعات مطرح شده انتصاب خودش به عنوان سفیر در آینده را رد نکرد و گفت:‌هنوز بسیار زود است و انشاءالله پس از طی مراحل اداری و قطعی شدن در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

سرمدی،‌ محمدی، آصفی، حسینی، قشقاوی، مهمان‌پرست، عراقچی، افخم، جابری‌انصاری و قاسمی ۱۰ سخنگویی بودند که پیش از موسوی وظیفه اعلام مواضع دستگاه دیپلماسی را برعهده داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :