19 دی: ارتش لبنان شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بار حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری لبنان، در بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده است: جنگنده‌های اسرائیلی اقدام به پرواز دایره‌ای بر فراز مناطق جنوبی لبنان، شهر بیروت و ضاحیه، بعبدا و عالیه کرده است.

ارتش لبنان افزوده است: مسأله نقض حریم‌ هوایی لبنان با هماهنگی نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

پیش‌تر "میشل عون" رئیس‌ جمهوری لبنان در سخنانی با تأکید بر طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی و نقض مستمر حاکمیت لبنان از سوی این رژیم، گفته بود: ما همچنان به دفاع از خاک و آب و حاکمیت خود ادامه می‌دهیم و از آن کوتاه نمی‌آییم.

رژیم صهیونیستی ظرف هفته‌های اخیر با حملات خود به جنوب لبنان، حاکمیت این کشور را بارها نقض کرده است.

به دنبال شهادت یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، در روزهای گذشته رژیم صهیونیستی از ترس انتقام حزب‌الله به حضور نظامی خود در مرز با لبنان افزوده بود.

"بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه تهدید کرد که درصورت هرگونه حمله حزب‌الله به اراضی اشغالی، زیرساخت‌های لبنان را نابود خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا