19 دی: چیزی در کره زمین به اندازه کوه های جذاب وجود ندارد. از قله های کوچک اما کاملاً شکل گرفته آنها گرفته تا رشته‌ کوه های بزرگ که سر به آسمان می‌سایند، کوه ها به هر شکل و اندازه ای وجود دارند.

در اینجا، ما در سراسر جهان سفر می کنیم و برخی از داستان های جالب در پشت خیره کننده ترین کوه های جهان را کشف می کنیم. در ادامه ۱۰ کوه زیبای دنیا را ملاحظه بفرمایید

کرکجوفل، ایسلند (۴۶۳ متر)

کرکجوفل، ایسلند

 همه ما درباره اورست و فوجی شنیده ایم، و در حالی که این قله ها به دلایل دیگری جالب توجه هستند، کرکجوفل در ایسلند اثری هنری کاملاً طبیعی است. این کوه پر زرق و برق را می توان در خط ساحلی غربی این جزیره یافت، منطقه ای که توسط فیورهای کریستالی، استخرهای آب گرم و آبشارهای پویا تعریف شده است و در حالی که این قله ممکن است کوچکترین قله در لیست ما باشد، به دلیل زیبایی باورنکردنی و نورهای شمالی که غالباً در آسمان شب در بالای این رشته کوه می رقصند، قله‌ای است که بیش ترین عکس در تمام ایسلند از آن گرفته شده است.

پیتونز، سنت لوسیا ( ۷۹۸ متر)

پیتونز، سنت لوسیا

 این کوه دیدنی و بی نظیر در سنت لوسیا، یکی از دیدنی ترین کوه‌های این جزایر است. این دو شاخه آتشفشانی در حال حاضر در یک جنگل متراکم سبز پوشانده شده و پیتون ها  و دارای تعداد ۲۴۵ گونه گیاهی مختلف از جمله هشت گونه درخت نادر و ۲۷ گونه پرنده هستند که پنج مورد از آنها بومی هستند.

ال کاپیتان، کالیفرنیا، ایالات متحده (۹۱۴ متر)

ال کاپیتان، کالیفرنیا، ایالات متحده

ال کاپیتان با افتخار در سمت غربی دره یوسمیتی سر بر افراشته است. چهره گرانیتی آن که تقریباً عمودی به نظر می رسد، نتیجه عمل یخبندان است که بسیاری از کوه های داخل پارک ملی را شکل داده است. ال کاپیتان، به معنی کاپیتان، در واقع نامی مناسب برای یک کوهستان است ...

سه خواهر، کوه های آبی، نیو ساوت ولز، استرالیا (۹۲۲ متر)

سه خواهر، کوههای آبی، نیو ساوت ولز، استرالیا

 پیچ و خم های بوشلند بومی پر است از آبشارها، دره های جنگلی، صخره ها و غارها و مناظر موجود در منطقه میراث جهانی کوه های بزرگ آبی. معروف ترین نقطه عطف این منطقه کوه‌های سه خواهر است. طبق یک افسانه بومی، صخره های برجسته نشان دهنده سه خواهر، مهنی، ویمله و گونزو هستند که برای محافظت به سنگ تبدیل شده اند.

بواچایل، ارتفاعات اسکاتلند، اسکاتلند، انگلیس (۹۵۸ متر)

بواچایل، ارتفاعات اسکاتلند، اسکاتلند، انگلیس

 این بلندترین یا مشهورترین کوه اسکاتلند نیست، بنابراین اغلب به نفع دیگر کوه‌ها نادیده گرفته می شود، با این حال، این کوه دیدنی و چشم انداز آن را باید باور کرد. این کوه احاطه شده توسط قله های گلنکو و ارائه منظره ای باورنکردنی نسبت به بواچایل، یکی از کوههای بسیار زیبا و مرتفع اسکاتلند است.

کوه تیبل، آفریقای جنوبی (۱۰۸۴ متر)

کوه تیبل، آفریقای جنوبی

 در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی، بدون شک کوه تیبل یکی از معروف ترین مناطق جهان است. این کوه در واقع یکی از قله های قدیمی این سیاره با قدمتی بیش از ۲۰۰ میلیون سال است. اولین صعود به این قله را نیز کاوشگر پرتغالی آنتونیو سالدانا انجام داد که آن را در اوایل قرن شانزدهم فتح کرد.

اسنودون، ولز، انگلستان (۱۵۸۰ متر)

اسنودون، ولز، انگلستان

 بدون بازدید از Snowdon هیجان انگیز - بالاترین قله در انگلیس و ولز، هیچ بازدید از Snowdonia در ولز کامل نیست. تقریباً به اندازه خود کوه مشهور است، راه آهن کوه اسنودون شاهکار مهندسی است که بیش از ۱۴ ماه در سال ۱۸۹۴ ساخته شد و از آن زمان تا کنون اجرا شده است. به طرز چشمگیر، سه مورد از ۵ لوکوموتیو بخار تولید شده در سوئیس که در سال ۱۸۹۵ خریداری شده اند، امروز نیز در خدمت هستند.

کوه ثور، کوه‌های بافین، نوناووت، کانادا (۱۶۷۵ متر)

کوه ثور، کوههای بافین، نوناووت، کانادا

 کوه ثور(که رسماً با نام Thor Peak شناخته می شود) در پارک ملی Auyuittuq واقع شده، صعود از این کوه، این بسیار دشوار است، این کوه تا همین اواخر سال ۱۹۸۵ فتح نشده‌بود، وقتی یک تیم چهار نفره آمریکایی آن را در ۳۳ روز فتح کردند.

کوه هوانگ شان، آنهویی، چین (۱۸۶۳ متر)

کوه هوانگ شان، آنهویی، چین

 اگرچه کوه های هوانگشان یا کوه های زرد جزو بلندترین کشورهای چین نیستند، اما قطعاً جزء دیدنی ترین ها هستند. هوانگشان، ملقب به دوست داشتنی ترین کوه چین، قرن ها تخیل مردم را به تصرف خود درآورد. کوهستان های مه آلود الهام بخش بسیاری از اشکال هنری چینی ها، به ویژه سبک شان شویی در نقاشی منظره است.

کوه هوآ، کوه‌های قین، چین ( ۲۱۶۰ متر)

کوه هوآ، کوههای قین، چین

 کوه هوآ که همچنین با نام هواشان شناخته می شود، یکی از پنج کوه مقدس تائوئیست مقدس در چین است. مدت هاست که مکان زیارتی بوده است، با این حال به دلیل ارائه یکی از کشنده ترین پیاده روی های جهان نیز شناخته شده است.  شبکه ای از مسیرهای پیاده روی در اطراف کوه، از جمله پله های سنگی شیب دار مسیری برای رسیدن به قله آن است.

  • نویسنده :
  • منبع :