19 دی: شورای عالی دفاع لبنان که ساعاتی قبل به جلسه اضطراری خود پایان داد، خواستار اعلام حالت فوق‌العاده از سوی کابینه دولت و تحقیقات فوری شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، شورای عالی دفاع لبنان که بامداد چهارشنبه به درخواست رییس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا تشکیل شده بود، اعلام کرد که بیروت، شهر ویران شده است و از شورای وزیران که روز چهارشنبه قرار است تشکیل دهد، خواستار اعلام حالت فوق العاده در پایتخت شد.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در ابتدای این جلسه، مدت اعلام حالت فوق العاده را دو هفته پیشنهاد کرده است.

شورای عالی دفاع لبنان همچنین خواستار تحقیقات فوری و ارایه گزارش ها ظرف پنج روز آتی شد.

"میشل عون" رئیس جمهوری لبنان در ابتدای جلسه اضطراری شورای عالی دفاع لبنان به دنبال وقوع انفجار مهیب در بیروت با بیان اینکه مصیبتی بزرگ بر لبنان وارد شده خواستار برگزاری فوری جلسه شورای وزیران شد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، میشل عون خواستار نشست فوق العاده شورای وزیران در ظهر چهارشنبه در کاخ بعبدا به منظور اجرایی کردن توصیه های شورای عالی دفاع این کشور و پیگیری نتایج حادثه انفجار روز سه شنبه در بیروت شد.

رییس جمهوری لبنان در ابتدای جلسه فوری شورای عالی دفاع گفت که تماس هایی از سوی دولت های عربی و خارجی برای اعلام همبستگی با لبنان و ارسال کمک های فوری گرفته شده است.

وی همچنین بر ضرورت انجام تحقیقات فوری و مشخص شدن مسببان این حادثه و ارایه گزارش های امنیتی شد و تاکید کرد بخصوص که تحقیقات امنیتی به وجود مقادیر قابل توجهی از مواد منفجره در مکان انفجار اشاره دارد.

همچنین به دنبال حادثه انفجار مهیب روز سه‌شنبه در بندر بیروت به دستور میشل عون رییس جمهوری لبنان، گروه بحران به ریاست "انطوان شقیر" در کاخ ریاست جمهوری تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، هدف از تشکیل این گروه، پیگیری عواقب حادثه انفجار و هماهنگی با دستگاه های مرتبط است.

در انفجار روز سه شنبه بیروت تاکنون ۷۳ تن کشته و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شده اند.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا