19 دی: استاندارقم گفت: مصوبه ستاد بحران استان مبنی بر کاهش ۹۰ دقیقه ای ساعت کار اداره‌های قم، تا ۲۳ مردادماه تمدید شد.

بهرام سرمست روز چهارشنبه در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به درخواست شرکت توزیع نیروی برق و دانشگاه علوم پزشکی قم برای کاهش ساعت فعالیت ادارات استان به منظور جلوگیری از قطعی برق مشترکان خانگی و صنعتی و بروز اختلال در روند کار واحدهای تولیدی و همچنین مراکز بهداشتی درمانی، از هفته گذشته و طبق نظر ستاد بحران مقرر شد که ساعت کار اداره های مختلف به مدت یک ساعت و نیم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مطابق گزارش شرکت برق قم اقدام فوق درصرفه جویی در مصرف برق موثر واقع شده‌است، گفت: بر همین اساس امروز نظر ستاد بحران بر این شد که اجرای این مصوبه تا ۲۳ مردادماه ادامه پیدا کند، و ساعت کار دستگاه های اجرایی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ باشد.

کاهش ساعت کار دستگاه‌های اداری از ۹ مردادماه درقم به اجرا درآمد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه از روز قبل قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت گفت: طبق تصمیم‌های گرفته شده در این جلسه مقرر شد تمامی پروتکل‌های بهداشتی مربوط به وضعیت قرمز را پیاده کنیم، و این موارد را به کارگروه ویژه سپردیم تا با همراهی مردم، اصناف و گروه های مختلف پیاده شود، بلکه بتوانیم با بیماری مقابله و آن را کنترل کنیم‌.

استاندار قم گفت: از همه شهروندان که در ماه‌های گذشته با مسئولان درکنترل بیماری همکاری داشتند، می‌خواهیم تا این بار نیز تا رسیدن به شرایط مطلوب کمک کنند.

سرمست با اشاره به تدابیر پیش بینی شده برای برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر خاطرنشان کرد: دراین خصوص اداره کل تبلیغات اسلامی استان موظف شد تا ضمن دریافت پیشنهادهای مختلف، برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات های مذهبی آمادگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: استانداری تمام نظرهای ارائه شده در مورد عزاداری محرم را به ستاد ملی مقابله با کرونا منعکس می‌کند، و این ستاد نیز تا هفته آینده دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ، و ما نیز سعی می کنیم آنها را به نحوی که عزاداری سالار شهیدان صورت بگیرد و حتی یک تَن نیز مبتلا نشود، پیاده کنیم.

استاندار قم همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تامین ماسک مورد نیاز عزاداران حسینی نیز گفت: در حال حاضر ما در قم در رابطه با ماسک با سه مشکل اساسی مواجه می باشیم.

وی افزود: نخستین مشکل موجود در تولید ماسک بهداشتی موضوع تامین مواد اولیه این محصول می‌باشد چرا که انحصار آن فقط در ۲ شهر کشور است که نیازمند همراهی، همکاری و پیگیری است، در این زمینه دستورهای لازم را برای رفع مشکل صادر کردیم.

وی تغییر خط تولید در استان را دومین مشکل در تامین ماسک عنوان کرد و گفت: در این خصوص برای تولید کنندگان تشویق‌هایی در نظر گرفته، و توفیق های بسیار خوبی نیز حاصل شده و ظرفیت تولید ماسک استان تا حدودی تامین کننده نیاز استان است.

سرمست افزود: تولید کنندگان ماسک در قم حمایت میشوند، ولی به هر حال در تامین مواد اولیه با مشکل هایی رو به هستیم که این را پیگیری ‌می‌کنیم.

قم روزانه به ۲۵۰ هزار عدد ماسک‌ نیاز دارد.

استاندار قم همچنین با اشاره به معضل موجود در خصوص توزیع ماسک بین مصرف کنندگان گفت: برای حل این مشکل نیز کمیته نظارت بر توزیع ماسک بین مصرف کنندگان را تشکیل دادیم، تا با طراحی ساز و کاری مناسب گامی در جهت توزیع دقیق و عادلانه این کالا برداشته شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا