19 دی: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) گفت: باید بسیار مراقب باشیم که دستاوردهای فرهنگی نظام اسلامی دچار خدشه و تحریف نشود.

آیت الله سید محمد سعیدی در آیین رونمایی از نماد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) در حرم مطهر حضرت معصومه اظهار داشت: باید بسیار مراقب باشیم که دستاوردهای فرهنگی نظام اسلامی دچار خدشه و تحریف نشود.

وی با اشاره به واقعه غدیرخم به عنوان عیدالله الاکبر، ایجاد انحراف از سوی منافقان در این واقعه عظیم در جهت فراموشی آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی است که باید از بدل سازی برای آن و جایگاه متعالی مساجد با دقت و بصیرت جلوگیری کنیم.

امام جمعه قم مساجد را رسانه‌ای برای همه اقشار مختلف مردم و متعلق به نظام اسلامی دانست و گفت: تولیدها و محصول های فرهنگی دارای ارزش والایی است که باید کاملا مورد کنترل و نظارت قرار بگیرد تا به انحراف کشیده نشود.

وی با بیان اینکه باید کارکردهای مسجد در نظام اسلامی را احیا کرده و توسعه ببخشیم، گفت: هویت مساجد باید کاملا حفظ و حراست شود و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به دنبال قوام بخشیدن به این هویت دینی و اهداف رفیع آن باشند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب زنده شدن ارزش های دینی در جامعه شده است، تصریح کرد: همه فعالان و نهادهای مرتبط با مساجد باید محوریت امام جماعت را مورد توجه قرار دهند و بزرگداشت نماز را به عنوان یکی از اهداف اصلی پیگیری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه قم عش آل محمد و خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام است، اظهار داشت: انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران بسیار شایسته است که امیدواریم کانون‌های فرهنگی و هنری در این خطه مقدس بتوانند این طرح را به خوبی دنبال کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا