قم - مدیر خانه مطبوعات قم به مناسبت روز خبرنگار در یادداشتی گفت: مناسبات بین مسئولان و رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار آفت زده شده است و اگر این روند اصلاح نشود به اعتماد مردم به رسانه‌ها ضربه زیادی وارد خواهد شد.

متن یادداشت مرتضی داستانی بدین شرح است:

نون والقلم و ما یسطرون

۱۷ مرداد روز خبرنگار مصادف شده است با عید سعید غدیرخم تا کام روزنامه‌نگاران و خبرنگاران روشن‌ضمیر با عدالت خواهی و کمال جویی علی گونه عطرآگین شود و پنجره دیگری به روی مدعیان طلایه‌داری و روشنگری در جامعه گشوده شود.

خانه مطبوعات استان قم ضمن پاسداشت این روز، یاد و خاطره شهید صارمی و همه شهیدان اهل قلم و جهادگران عرصه آگاهی و مدافعان حقیقت را گرامی می‌دارد و این روز را به همکاران پرتلاش صدیق و وارسته که قلم خود را در راه خدمت و رضایت خدا و مردم به کار گرفته‌اند تبریک و تهنیت گفته و امیدوار است، مسئولان به بخشی از آنچه که امروز در رابطه با خبرنگار و عرصه خبر می‌گویند عمل کنند.

باید در این روز اذعان کرد که اصحاب رسانه‌ای کشور این روزها همانند قاطبه مردم دوران پرمشقت و دشواری را می‌گذرانند. همه از اصحاب رسانه انتظار دارند ولی متأسفانه کسی به فکر آنها نیست.

روز خبرنگار در کشور ما به روز پمپاژ واژه‌های قشنگی تبدیل شده است که فقط سالی یک بار از آنها استفاده می‌شود. مناسبات بین مسئولان و رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار آفت زده شده است و اگر این روند اصلاح نشود به اعتماد مردم به رسانه‌ها ضربه زیادی وارد خواهد شد و اثرگذاری آنها را ناچیز خواهد کرد.

خانه مطبوعات بر خود لازم می‌داند در این روزها که ویروس کرونا مخاطرات خود را به همه شئون جامعه سایه انداخته به زحمات و تلاش‌های همه دست اندرکاران سلامت و مدیران استان ارج نهاده و از تلاش‌های بی‌وقفه همکارانمان در جهت ایفای رسالت خود در این برهه خطیر تقدیر نماید.

  • نویسنده :
  • منبع :