۱۹ دی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه بدهکار جامعه ایثارگری قم در بخش مسکن هستیم، گفت: ۱۰ هزار ایثارگر قمی نیازمند مسکن و بیش از هزار نفر نیازمند اشتغال هستند.

حجت الاسلام حسن هنرمند در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران دیده بانان تیزبین جامعه هستند و وجود آنان برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی لازم و حتی بسیار ضروری است و ما نیازمند کمک اصحاب رسانه برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران قم دارای شش هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۵۵۷ آزاده است که با احتساب خانواده آنان ۸۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: قم به دلیل موقعیت زیارتی و مذهبی مهاجرپذیر است لذا خدمتگزار ۵۰۰ خانواده شهید مدافع حرم و پنج هزار ایثارگر، جانباز و آزاده و خانواده شهید هستیم که با احتساب خانواده آنان، ۲۰ هزار نفر را از شهرها و حتی کشورهای دیگر شامل می‌شوند و در مجموع خدمتگزار ۱۰۰ هزار ایثارگر در قم هستیم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید استان قم در چهار بخش تعاون، معیشت، دارو و درمان و فرهنگ خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: در کمتر از هشت ماهی که مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران قم شدم در بخش سلامت هزار و سه نفر از جامعه ایثارگری مورد ارزیابی پزشکی حضوری قرار گرفتند و بسیاری از مشاوره تلفنی بهره گرفتند.

حجت الاسلام هنرمند افزود: در این راستا ۱۰ هزار ایثارگر و خانواده آنان را جزء افراد پرخطر شناسایی و خدمات به آنان را با حساسیت بیشتر دنبال کردیم و درمجموع بیش از ۱۵ هزار بسته بهداشتی در میان جامعه ایثارگری قم توزیع شد.

وی بیان کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۱۰ هزار دیدار در منازل ایثارگران داشتیم و جویای حال پنج هزار نفر به صورت تلفنی شدیم و هفته‌ای یک بار هم ملاقات عمومی دارم و در این مدت ۶۵۰ هزار ایثارگر را به صورت چهره به چهره ملاقات کردم تا بتوانم از نزدیک با مشکلاتشان آشنا شوم و در این هشت ماه ۱۲۰۳ نفر خدمات مددکاری و مشاوره دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در مورد مشکل بیمه جامعه ایثارگری اظهار داشت: روزی که آمدم بدهی بنیاد شهید استان به بیمه از سال ۹۶ و ۹۷ مانده بود با جلساتی که داشتیم بدهی خود را به بیمه تا آذرماه سال ۹۸ تسویه کردیم و وضعیت مقداری نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی تأکید کرد: کمبود اعتبار و تحریم‌ها وجود دارد اما ایثارگران نباید مشکل دارو و درمان داشته باشند.

اجرای عدالت میان ایثارگران در دستور کار بنیاد شهید قم است

حجت الاسلام هنرمند در پاسخ به سؤال خبرنگار ۱۹ دی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای دارید که دیگر شاهد خودسوزی جانبازان در قم نباشیم؟ گفت: برداشت من این است که رضایتمندی نسبی از بنیاد شهید قم به وجود آمده زیرا خود را موظف کردم که همیشه در دسترس باشم و در مقابل خواسته جامعه ایثارگری پاسخ منطقی و قانونی داشته باشم.

وی ادامه داد: ما عدالت را اجرا می‌کنیم و این امر آرامش را میان ایثارگران حاکم می‌کند لذا در این مدت جر و بحث هم اتفاق نیفتاده چه برسد به خودسوزی؛ همکاران ما همدلی خوبی برای جلب رضایت ایثارگران دارند و حتی روز اول فروردین مشغول خدمت‌رسانی بودیم.

در بخش مسکن به جامعه ایثارگری بدهی داریم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که با توجه به اینکه ۱۳۵۲ ایثارگر در قم بیکار هستند، برای مشکل اشتغال و مسکن آنان چه تدابیری اندیشیدید؟ گفت: در بخش مسکن به جامعه ایثارگری بدهی داریم؛ تعداد زیادی شرایط اهدای مسکن یا تسهیلات آن را دارند اما خدماتی دریافت نکردند.

وی ادامه داد: در این خصوص با استانداری و اداره کل مسکن و شهرسازی جلسه‌ای داشتیم که اگر تفاهم‌نامه به امضای استانداری و وزارت راه و شهرسازی برسد شاهد اقدام چشم‌گیری خواهیم بود.

حجت الاسلام هنرمند گفت: در زمینه اشتغال نیز صبح امروز جلسه‌ای داشتیم که علاوه بر سهمیه ۲۵ درصدی که ادارات موظف به استخدام هستند در بخش خصوصی و مشاغل آزاد هم اقدامی انجام دهیم که اگر تفاهم‌نامه آن نهایی شود امیدی برای ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری به وجود می‌آید.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ۱۹ دی مبنی بر اینکه مشکل اصلی شما برای خدمت‌رسانی به ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید چیست؟ آیا مسئولان همکاری لازم را با شما دارند؟ گفت: به نیابت از جامعه ایثارگری از برخی دستگاه‌ها گلایه دارم؛ نباید در قم ۱۰ هزار ایثارگر نیازمند مسکن و بیش از هزار نفر نیازمند اشتغال باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تأکید بر اینکه نباید اجرای قانون سهم ۲۵ درصدی استخدام در ادارات قم برای برخی مدیران این استان سخت باشد، گفت: قم شهر مذهبی و پایگاه انقلاب است لذا باید شهر اجرای عدالت هم باشد؛ توقع داریم مدیران مربوطه بیش از این با بنیاد شهید همراهی داشته باشند و مناسب‌سازی محیط‌های شهری و گلزارهای شهدا، اعطای مسکن و تسهیلات آنان را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری به گردن همه ملت حق دارند، خاطرنشان کرد: روزی کشور ما نیاز به از خودگذشتگی داشت و این افراد از جانشان گذشتند و امنیت ما مرهون ایثار آنان است و امروز نیاز است که مسئولان قانون را برای آنان منعطف‌تر رعایت کنند.

حجت الاسلام هنرمند از اصحاب رسانه نیز خواست تا تبلیغ و ترویج ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار دهند و افزود: نسل جوان ما نیاز دارند تا بدانند شهدایی مانند شهید زین الدین چه کسی بودند.

وی اظهار داشت: قم شش هزار شهید والامقام و ۱۲ هزار جانباز دارد که برخی از جانبازان معدن خاطرات جالب و آموزنده هستند و در عین اینکه تمام بدنشان مجروح و از درد در آزار است می‌توانند راهنمایی برای مردم باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بیش از ۴۵۰ نخبه در جامعه ایثارگری قم داریم که در هیچ جای کشور این تعداد نخبه را نداریم اما کسی این‌ها را انعکاس نمی‌دهد.

 

در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر بعمل آمد و خبرنگاران به همراه مدیرکل، اعضای شورای معاونان و مدیران بنیاد با حضور بر سر مزار شهدا و شهید خبرنگار استان «محمد مهدی شریفی» با شاخه‌های گل و گلباران مزار شهدا را عطر افشانی و گلباران کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :