19 دی: دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشور، گفت: مردم از مجلس جدید برای رفع مشکلات بیکاری و معیشتی بدون حاشیه سازی انتظارات جدی دارند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های امروز جمعه قم که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، گفت: آمریکا برای ضربه زدن به ایران اسلامی به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان است، اما توطئه آنها ناکام خواهد ماند.

وی با اشاره به حادثه اخیر لبنان، توطئه و فتنه انگیزی کشورهای غربی در این کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم سید حسن نصرالله و ملت عزیز لبنان بتوانند با صبر و درایت و هوشیاری به آرامش رسیده و دسیسه های شوم دشمنان در این کشور را خنثی کنند.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشورمان، تصریح کرد: امروز گرانی در جامعه بیداد کرده و مردم از مجلس جدید برای رفع مشکلات بیکاری و معیشتی بدون حاشیه سازی انتظارات جدی دارند.

وی مسئله برگزاری عزاداری ها در ماه محرم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی که در بحث عزاداری پیش آمده، از همه مردم تقاضا می کنیم که در ماه محرم به دور از افراط و تفریط، بر اساس دستورالعمل های بهداشتی مراسم های عزاداری را برگزار کنند تا عده ای ما را به بی توجهی به جان و سلامت مردم متهم نکنند.

حسینی بوشهری با اشاره به درپیش بودن شروع سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزوی باید با فراهم آوردن همه زیرساخت های لازم، فضای آموزشی مناسبی را با رعایت تمامی شرایط بهداشتی آماده کرده تا به تحصیل علم و دانش در کشومان ضربه ای وارد نشود.

وی همچنین بر ضرورت شناخت آسیب های دینداری در جامعه تأکید کرد و گفت: ما باید آسیب هایی که متوجه عبادات و اعتقادات شده و باورهای ما را مورد تأثیر قرار می دهد به خوبی بشناسیم، زیرا این آسیب ها می توانند موریانه وار پایه ها و بنیان های دین ما را از میان ببرند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز جامعه ما دچار چنین مشکلاتی است، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در کشورمان به عنوان فاسد اقتصادی شناخته شده اند، شاید اهل نماز و روزه و حج بوده اند، اما آسیب ها و گره هایی که در دینداری داشته اند را نشناخته و به انحراف رفته اند.

وی در پایان با بیان اینکه روزهای ۲۴ و ۲۵ ذیحجه روز نزول آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه ولایت و سوره انسان در شأن اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اظهار داشت: روز ۲۵ ذیحجه به عنوان «روز ملی خانواده» نامگذاری شده است و ما باید در جامعه نسبت به نهاد مقدس خانواده بسیار دقت داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا