19 دی: اقدام اخیر امارات متحده عربی در خصوص برقراری روابط سیاسی رسمی با رژیم صهیونیستی با اعتراض فلسطینیان و افکار عمومی در میان کشورهای عربی و اسلامی علیه آن همراه شد.

عادی سازی مناسبات میان ابوظبی و تل آویو موجی از اعتراض، خشم و نارضایتی را در میان گروه های فلسطینی و ملت فلسطین و جریان های سیاسی و سیاست مداران و افکار عمومی جهان عرب و کشورهای مسلمان برانگیخت.

سیاست مداران تونسی خواستار بسته شدن سفارت امارات در کشورشان شدند

سیاست مداران تونسی به دنبال امضای توافق عادی سازی مناسبات با اسراییل توسط امارات به شدت این کشور را آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش روز شنبه روزنامه فرامنطقه ی القدس العربی چاپ لندن، شماری از شخصیت های تونسی خواستار بسته شدن سفارت امارات در کشورشان شد و خاطر نشان کردند که ابوظبی آرمان فلسطین را فروخت.

فلسطینیان در اعتراض به اقدام امارات عکس های محمد بن زاید را به آتش کشیدند

شمار زیادی از فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز ظهر جمعه در اعتراض به اقدام امارات در خصوص عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهرات عکس های «محمد بن زاید» ولیعهد این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش القدس العربی، شاهدان عینی خاطر نشان کردند که صدها فلسطینی با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف کرانه باختری برقراری روابط سیاسی رسمی میان امارات با اسراییل را محکوم کردند.

گروهی از تظاهرکنندگان نقاب دار در شهرک «یطا» در استان «الخلیل» واقع در جنوب کرانه باختری هم با برگزاری گردهمایی در مرکز شهرک در محکومیت توافق صلح ابوظبی و تل اویو پرچم امارات را به آتش کشیدند.

به گفته شاهدان عینی، شرکت کنندگان در این گردهمایی در مخالفت با موافقتنامه بهبود روابط بین این دو طرف شعارهایی سر دادند و آن را «یک توافق خیانتکارانه» توصیف کردند.

در شهر «نابلس» نیز صدها تن پس از برگزاری نماز جمعه در میدان شهدا در مرکز این شهر توافق یاد شده را محکوم کردند.

جوانان شرکت کننده در تظاهرات عکس های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را لگدمال کرده و به دنبال آن آنها را به آتش کشیدند.

تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردها و پارچه نوشته هایی در محکومیت این توافق در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود : «از فلسطین به محمد بن زاید : مسیر قدس با خون شهدا هموار شده است نه با رویکرد خیانت کاران»

اعتراض کنندگان فلسطینی همچنین در شهرک «حارس» در استان «سلفیت» عکس های محمد بن زاید ولیعهد امارات را در دست داشتند که بر روی آنها علامت ضربدر خورده و در محکومیت توافق امارات و اسراییل شعارهایی سر دادند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۹ دستیابی امارات و اسراییل به توافقنامه مشترک بهبود روابط را اعلام و از آن به عنوان یک توافق «تاریخی» یاد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم پس از اعلام نظر ترامپ تاکید کرد که دولت متبوع وی علیرغم بیانیه مشترک آمریکا، اسراییل و امارات همچنان به طرح الحاق کرانه باختری پایبند است. در این بیانیه آمده است که تل اویو طرح الحاق سرزمین های فلسطینی را متوقف خواهد کرد.

توافقنامه عادی سازی مناسبات میان تل اویو و ابوظبی اوج یک مجموعه طولانی از همکاری و هماهنگی و ارتباط و تبادل دیدار مقامات دو طرف به شمار می رود.

این توافق با محکومیت گسترده رهبران و گروه های برجسته فلسطینی همچون جنبش جهاد اسلامی فلسطین (حماس)،  فتح و جهاد اسلامی مواجه شده است و رهبران فلسطینی از آن به عنوان «خیانت به آرمان مقدس قدس و مسجدالاقصی و فلسطین» یاد کردند.

مخالفت گسترده گروه‌های فلسطینی با توافق سازش امارات با اسراییل

مرکز فلسطینی مقاومت در برابر عادی سازی روابط با اسراییل هم با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد: توافق امارات و اسراییل موضوع غیرمنتظره ای نبود و در واقع این توافق محصول دستاوردهای تلاش های مشترک اماراتی ها و اسراییلی ها ظرف چند سال اخیر بود.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی العهد، «زیاد نخاله»  دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین نیز به نوبه خود از ملت فلسطین خواست تا با فشردن صفوف خود بر پایه مقاومت به توافق ننگ و خواری امضا شده میان امارات و دشمن صهیونیست واکنش نشان دهند.

«محمو الزهار» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» موضع امارات را محکوم کرد که بیانگر وفاداری اماراتی ها به ترامپ و قاتلان فلسطینی ها است.

جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین از اقدام امارات به عنوان «خیانت به ملت فلسطین و ملت های جهان عرب» نام برد.

جنبش جهاد اسلامی در غزه راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کرد

جنبش جهاد اسلامی در شهر غزه در محکومیت توافق عادی سازی امارات و اسراییل راهپیمایی گسترده ای برگزار کرد.

به گزارش العهد، در این راهپیمایی هزاران تن از رهبران و اعضاء و هواداران جنبش مزبور و نمایندگان جریان های ملی و اسلامی در کنار شماری از فرهیختگان و روحانیون و دانشگاهیان مشارکت کردند.

عریقات: امارات از سال ۲۰۱۴ رابطه خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کرد

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» هم گفت: امارات از سال ۲۰۱۴ به این سو رابطه خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کرد.

عریقات در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره افزود: امارات با این اقدام خود ما را غافلگیر کرد. صلح با عادی سازی مناسبات تحقق نمی یابد بلکه با پایان یافتن اشغالگری اسراییل تحقق می یابد.

وی تاکید کرد: توافق صلح امارات و اسراییل طرح صلح جهان عرب را از بین برد و حقوق فلسطینیان را مجانی فروخت.

این مقام فلسطینی از کشورهای عرب خواست تا از امارات بخواهند از این اقدام خود صرف نظر کند.

مشاور ترامپ: بهبود روابط میان اسراییل و عربستان امری حتمی است

«جارد کوشنر» داماد و مشاور بلندپایه رئیس جمهوری آمریکا دیروز جمعه از عادی شدن مناسبات سیاسی میان ریاض و تل اویو به عنوان «یک امر حتمی» نام برد.

به گزارش الجزیره، کوشنر در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که برخی از کشورهای عرب عزم خود را برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسراییل جزم کرده اند.

ساکنان بیت المقدس و نوار غزه اقدام امارات را محکوم کردند

نمازگزاران مسجد الاقصی دیروز پس از اقامه نماز جمعه در صحن مسجد همزمان با اهالی نوار غزه راهپیمایی برگزار کرده و برقراری روابط سیاسی رسمی میان ابوظبی و تل اویو را محکوم کردند.

به گزارش الجزیره، فلسطینیان در صحن مسجد الاقصی عکس های محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را که بر روی آنها کلمه «خائن» نوشته شده بود، لگدمال کردند و با سر دادن شعارهایی توافق صلح اعلام شده میان امارات و اسراییل را محکوم کردند.

جریان‌های سیاسی در کویت: عادی سازی روابط با اسراییل خیانت به ملت فلسطین است

جریان های سیاسی در کویت از عادی سازی روابط با اسراییل به عنوان خیانت و جنایت در حق ملت فلسطین یاد کرد.

به گزارش العهد، گروه های سیاسی در کویت با صدور بیانیه مشترک با رویکرد عادی سازی مناسبات با اسراییل از سوی امارات اعلام مخالفت کردند.

کاربران اماراتی عادی سازی روابط با اسراییل را مردود دانستند

کاربران شبکه های اجتماعی امارات هم اقدام رژیم حاکم بر این کشور در خصوص بهبود مناسبات با اسراییل را مردود دانسته و آن را محکوم کردند.

به گزارش العهد، کاربران اماراتی شبکه اجتماعی توئیتر در همین رابطه با ابراز خشم و نارضایتی از توافق یاد شده به عنوان «توافقنامه ننگ و ذلت» نام بردند و در همین رابطه هشتگی تحت عنوان «عادی سازی خیانت و بهبود مناسبات از سوی امارات خیانت» راه اندازی کردند.

بسیاری از توئیت نویسان اماراتی در این هشتگ خاطر نشان کردند که رویکرد دولت متبوع خود را قبول ندارند و در کنار آرمان فلسطین قرار دارند و دولت ابوظبی نمایانگر رویکرد مردم امارات نیست.

احزاب الجزایری: توافق امارات و رژیم صهیونیستی خیانت است

احزاب سیاسی در الجزایر با صدور اطلاعیه هایی از توافق امارات و رژیم صهیونیستی به عنوان «خیانت» نام بردند.

به گزارش روزنامه اینترنتی «رای الیوم»، احزاب مزبور تاکید کردند : امارات با این اقدام خود خنجری در درون قلب آرمان فلسطین فرو کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :