۱۹ دی: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید به وظیفه خود برای تحکیم بنیان خانواده عمل کنند، گفت: مجلس آماده همکاری با دولت و قوه قضائیه در حوزه جوانان است.

شهباز حسن‌پور در گفت وگو با خبرنگار ۱۹ دی اظهار داشت: ریاست قوه قضائیه اقدامات ارزشمندی در دستور کار دارند و با بازدیدی که من از زندانیان مهریه داشتم شاهد بودم که حقوق شهروندی آنان در زندان رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث مهریه هم اقدامات خوبی به دستور آیت الله رئیسی صورت پذیرفته تا از تعداد زندانیان مهریه کاسته شود، گفت: یکی از دلایل اساسی مهریه، تحکیم بنیان خانواده است اما خانواده‌ها و زوجین بایستی توجه داشته باشند که بحث تفاهم اخلاقی بالاتر از هر مهریه‌ای و یکی از بهترین سرمایه‌های زندگی است.

این نماینده مجلس یازدهم تأکید کرد: اگر به بحث اخلاق و درک و فهم مشترک پیش از عقد ازدواج توجه جدی‌تری شود آمار اختلاف‌ها و زندانی‌های مهریه کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

مجلس آماده همکاری با دولت و قوه قضائیه در حوزه جوانان است

وی در پاسخ به این سؤال که مجلس چطور می‌تواند به جوانان کمک کند تا زندانی‌های مهریه کمتر شود؟ گفت: هر لایحه‌ای که از طرف دولت و دستگاه قضا در بحث تحکیم بنیان خانواده و حل مسائل و مشکلات ازدواج به مجلس بیاید، نماینده‌های این مجلس از آن استقبال می‌کنند.

حسن‌پور بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، در خصوص ازدواج و مشکلات جوانان و افزایش سن جمعیت کشور دغدغه داشتند لذا با توجه به اینکه سرمایه هر کشوری جوانان و نیروی انسانی کارآمد است هر مشوقی برای بحث ازدواج جوانان از سوی دولت یا قوه قضائیه پیشنهاد شود به طور قطع مورد استقبال مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم آماده همکاری با دولت و قوه قضاییه است تا بتوان از مشکلات مردم کاست.

 

مجلس یازدهم باید بر اقتصاد و اشتغال جوانان تمرکز کند

منتخب مردم سیرجان در خانه ملت در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مهمترین اقداماتی که مجلس در این خصوص باید در دستور کار خود قرار بدهد چیست؟ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بایستی به چند مؤلفه به صورت جدی توجه کند که نخست بحث اشتغال جوانان است که اگر به صورت جدی در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد با کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مواجه خواهیم شد.

وی افزود: دومین مورد بحث معیشت است که دولت و مجلس باید عنایت ویژه‌ای به این مهم داشته باشند تا جوانان بتوانند زندگی مشترک را تشکیل دهند و در ادامه با مشکل مواجه نشوند.

آموزش سبک زندگی از مهد کودک تا دانشگاه در دستور کار مسئولان قرار گیرد

حسن‌پور اضافه کرد: سومین مورد بحث آموزش است که فراگیری آموزش‌های سبک زندگی و اخلاق در خانواده و زندگی مشترک باید از مهد کودک تا دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مانع کار چیست؟ گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه هستیم این است که سازمان‌های متولی به مسئولیت خودشان توجه ندارند به عنوان مثال بحث آموزش زوجین باید حتماً در دستور کار سازمان بهزیستی باشد و نهادهای فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها، صدا وسیما حوزه علمیه، وزارت ارشاد و رسانه‌ها باید به وظایفشان در این حوزه عمل کنند اما آنگونه که باید به این بحث مهم پرداخته نمی‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :