19 دی: وزیر اطلاعات با بیان اینکه در این دوره وزارت اطلاعات بسیار مورد هجمه بود، گفت: ۸۰ درصد هجمه‌ها و بی‌مهری‌ها از طرف کسانی است که متأسفانه خود را در درون نظام تعریف می‌کنند.

حجت الاسلام سید محمود علوی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با برنامه «تیتر امشب» خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند امسال توفیق عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی را به مردم ما عطا کند زیرا به خصوص به خاطر شیوع کرونا مزید غصه و اندوه مردم شده است.

وی با بیان اینکه همه دولت های بعد از انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای داشتند و نمی توان خدمات آنها را نادیده گرفت، تصریح کرد: درعین حال، شرایط برای همه دولت ها یکسان نبوده و در بعضی دولت ها وضعیت فروش نفت و تحریم ها کمتر بوده و بعضی دولت ها وضعیت سخت تری داشته اند.

وزیر اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: بدترین وضعیت فشار و تحریم در این دولت بوده و نه تنها امکان فروش نفت و دریافت پول آن با مشکلاتی مواجه بود بلکه شاهد کاهش قیمت نفت بودیم.

علوی با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت با کار جهادی خدمات ارزنده ای انجام داده که باور کردنی نیست، گفت: در این دولت، فازهای متعدد پارس جنوبی و پالایشگاه های زیادی از جمله ستاره خلیج فارس تاسیس شد.

وی ساخت و تکمیل یک میلیون و پانصد هزار میلیون مسکن، تکمیل بخش های زیادی از راه آهن، بزرگراه تهران-شمال، نیروگاه ها و سدها را در دولت تدبیر و امید یادآور شد و گفت: اگر بیمارستان هایی که این دولت افتتاح کرد نبود حماسه بزرگ اخیر در مقابله با کرونا اتفاق نمی افتاد.

کارکردهای این دولت نفی شده است

وزیر اطلاعات، ساخت کارخانه آلومینیوم در لامرد در جنوب استان فارس که ظرفیت تولید کشور را به حدود ۲ برابر رساند از جمله اقدامات انجام شده در حوزه رونق تولید در کشور عنوان کرد و گفت: مجتمع های معدنی بسیار زیادی در استان های کرمان، خراسان رضوی و یزد فعال شد.

علوی، راه اندازی راه آهن همدان، رشت، کرمانشاه، خوی و آستارا-تبریز را در دولت تدبیر و امید یادآور شد و افزود: افتتاح فاز اول بزرگراه تهران-شمال، وزرشگاه ها، برق رسانی و گازرسانی به روستاها، آماده سازی حدود ۵۰۰ هزار هکتار زمین برای کشاورزی در استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان از جمله اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید انجام شد.

وی تصریح کرد: انتقال آب از غرب زاگرس به شرق زاگرس، طرح آبیاری گرمسیری در استان کرمانشاه، احیای دریاچه ارومیه و امنیت پایدار در کشور تنها گوشه ای از اقدامات دولت تدبیر و امید هستند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با بیشترین بی مهری ها مواجه بوده، گفت: بیشترین هجمه ها به این دولت صورت گرفته است.

علوی تصریح کرد: کارکردهای این دولت نفی شده و بسیاری از آنها مصادره شده است.

وزارت اطلاعات در امنیت داخلی حرف اول را می زند

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت نقش بی بدیل وزارت اطلاعات را نمی توان نادیده گرفت، افزود : وزارت اطلاعات در این دولت به صدها تیم تروریستی ضربه وارد کرده و گرچه امنیت محصول کار همه دستگاه های امنیتی است اما در زمینه امنیت داخلی و مقابله با تروریسم وزارت اطلاعات حرف اول را با فاصله زیاد می زند. گاهی خدمات وزارت اطلاعات مصادره می شود و نقش وزارت نفی می شود.

علوی گفت: در مسکن گاهی تعبیر می شود که این دولت آجر روی آجر نگذاشته در حالی که ۲ میلیون اسکلت به این دولت تحت عنوان "مسکن مهر" رسید و این مکان ها هیچ گونه زیرساخت آب، برق، گاز و راهی نداشتند.

وی با بیان اینکه تمام این زیرساخت ها را دولت تدبیر و امید فراهم کرد، خاطرنشان کرد: عده ای این قدر به دولت بغض دارند که به جای اینکه بگویند "کار را آن کرد که تمام کرد" می گویند "کار را آن کرد که کلنگ زد".

وزیر اطلاعات گفت: کار را به کسی نسبت می دهند که فقط ۲۰ درصد کار را انجام داده و خیلی از کارهای دولت را مصادره می کنند.

علوی، نسبت دادن کارهای انجام شده توسط دولت به پیمانکاران و مصادره اقدامات دولت را یادآور شد و افزود: در گذشته همین پروژه ها به دولت نسبت داده می شد و اگر بیمارستانی ساخته می شد آن را به وزارت بهداشت و اگر مدرسه ای ساخته می شد آن را به آموزش پرورش نسبت می دادند.

وی به موفقیت های کشور در مبارزه با کرونا و انسجام و وحدتی که در مقابله با این بیماری اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: اگر در همه مسائل به این شکل با هم متحد باشیم امیدبخشی افزایش می یابد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در دوران کرونا رضایت مردم براساس نظرسنجی ها افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: وزارت اطلاعات در دوره های مختلف خدمات موثری داشته اما در این دوره کارهای بی سابقه ای انجام داد.ما اساس کار را برپایه شرع و اخلاق و قانون گذاشتیم و اگر جایی کار با شرع مغایرت داشت آنرا جبران کردیم.

وی به دستگیری افرادی به عنوان عاملان ترور دانشمندان هسته ای اشاره کرد و افزود: بعد از بررسی دقیق آنها را آزاد کرده و هم عذرخواهی و هم جبران خسارت کردیم و این کار در سرویس‌های امنیتی بی‌سابقه است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وزارت اطلاعات در این دوره برای هیچکس از اساتید دانشگاه ها تا دانشجویان و طلاب مزاحمتی نداشت و آرامشی بر حوزه آموزشی حکمفرما بود.

علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات مزاحمتی برای رسانه‌ها نداشت، افزود: تعامل سازنده با رسانه ها در فضای مجازی و مطبوعات را در پیش گرفت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات مزاحمتی برای جریان های سیاسی و احزاب نداشت و برخورد صیانتی با آنها داشت و سعی کرد آنها را در یک مسیر سازنده فعال کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات مزاحمتی برای اقوام و فرقه ها از جمله اهل حق و دراویش و امثال آنها نداشت، گفت: ما با این ها به گونه ای تعامل کردیم که امروز شاهد یک همگرایی خیلی عمیق بین این اقوام و فرقه ها با نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وزارت اطلاعات سعی کرد امنیت اقشار مختلف و فعالان اقتصادی و بانکی را تامین کند

علوی گفت: وزارت اطلاعات سعی کرد در کنار امنیت، آرامش را هم برقرار کند و امنیت اقشار مختلف و فعالان اقتصادی و بانکی را تامین کند و تنها با متخلفان برخورد کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی ها وزارت اطلاعات امروز محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم دارد، خاطرنشان کرد: در این دوره وزارت اطلاعات بسیار مورد هجمه بود که ۲۰ درصد این هجمه ها از بیرون و از دشمن بوده اما ۸۰ درصد هجمه‌ها و بی مهری‌ها از طرف کسانی بوده که متأسفانه خود را در درون نظام تعریف می‌کنند.

علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات در برابر اینها سعه صدر نشان داده و تعرضی به آنها نداشته است و ما به تاییدات مقام معظم رهبری دلگرم هستیم که تشکر ایشان را به همه سربازان گمنام امام زمان ابلاغ می کنم.

وی از تدوین راهبرد برای وزارت اطلاعات در این دوره خبر داد و گفت: وزارت اطلاعات امروز از انسجام در عرصه مدیریت، از پیوستگی در کارکرد و هدفمندی در حرکت برخوردار است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات در همه حوزه ها از جمله ضدجاسوسی، ضد تروریسم و اقدامات امنیت نرم و سلامت اقتصادی و تبادل اطلاعات با کشورهای دوست قدم های بزرگی برداشته، گفت: هرچه گذشته وزارت اطلاعات به فلسفه وجودی خود نزدیک تر شده است.

علوی تصریح کرد: اگر در ابتدای شکل گیری بیشتر به شکل یک پلیس امنیت بود هرچه گذشته به سرویس امنیتی نزدیک تر شده و کارکرد پیشگیرانه بیشتری را به خود گرفته است.

وی، استفاده سرویس های جاسوسی از روش های پیشرفته مثل استفاده از بیگ دیتا را یادآور شد و افزود: امکانات فنی وزارت امروز ۱۰ برابر شده و آموزش های ضمن خدمت خوبی ارائه شده و تحصیلات کارکنان بالاتر از گذشته شده است.

بیشترین اطلاعات خود را از مردم می‌گیریم

وزیر اطلاعات بر لزوم همدلی بین جامعه اطلاعاتی کشور تاکید کرد و افزود: هماهنگی و همدلی بین اعضای جامعه اطلاعاتی کشور بی سابقه است.

علوی با بیان اینکه ما بیشترین اطلاعات خود را از مردم می‌گیریم، تصریح کرد: اشراف فراگیر اطلاعاتی نتیجه اطلاعات ۸۶ میلیونی و کمک مردم است.

وی خاطرنشان کرد: توان تروریست ها در این سال ها با گذشته متفاوت بود و الان با ماشین ها و تسلیحات پیشرفته می آیند و با این تروریست ها مبارزه بسیار سخت بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مراکز آموزشی ارتش های سوریه و عراق در زمان تشکیل خلافت خودخوانده در اختیار تروریست ها بود و کشورهای سعودی و امارات از آنها حمایت مالی می کردند، تصریح کرد: اینها برقراری امنیت را دشوار می کند اما با هم افزایی جامعه اطلاعاتی کشور و حمایت مردم و لطف خدا از هر صد اقدام تروریستی فقط سه چهار تا موفق بود و بقیه از جامعه اطلاعاتی و عمدتا وزارت اطلاعات ضربه خوردند.

علوی تصریح کرد: راهبرد ما ضد تروریسم آفندی بود و تلاش کردیم قبل از اینکه افراد به گروه های تروریستی بپیوندند آنها را منصرف کنیم و به این شکل صدها و بلکه هزاران جوان را نجات دادیم.

وی افزود: اما وقتی افرادی به گروه های تروریستی پیوستند قبل از اینکه اقدام ضدامنیتی کنند آنها را زیر ضربه بردیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا