19 دی: نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین از احتمال سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در هفته آینده خبر داد.

میخاییل اولیانوف که نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز محسوب می‌شود، روز جمعه در توییت جدیدی نوشت: بر اساس اطلاعات رسانه های آگاه، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ممکن است هفته آینده (از روز دوشنبه تا جمعه) به تهران سفر کند.

وی افزود: اگر این گونه باشد این فرصت عالی برای گفت و گو درخصوص حل و فصل مساله حل نشده درباره دیدار بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از میادین اعلام نشده در ایران خواهد بود.  

گفتنی است ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روابط خوبی دارند و تاکنون کشورمان بیشترین بازرسی های بازرسان آژانس در بین کشورهای جهان را داشته است.

با این حال آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس گزارش‌های ادعایی، اتهام‌هایی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در دو مکان‌ در ایران مطرح کرده است.

این سازمان در گزارشی ماه پیش ضمن اذعان به اینکه در حال انجام بازرسی‌های بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای اعلام‌ شده ایران است، گفت: خواستار بازرسی از اماکنی بوده که ممکن است در آنها در اوایل سال ۲۰۰۰ پژوهش‌هایی در مقیاس کوچک بر روی مواد هسته‌ای انجام شده باشد.  

این در حالیست که ایران بارها اعلام کرده درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران است. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در این باره گفت که این نهاد به مذاکره با ایران برای دسترسی به دو سایت مد نظر خود ادامه می‌دهد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا