19 دی: سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: کودکان ۱۲ ساله و بزرگ‌تر باید مانند بزرگسالان از ماسک صورت استفاده کنند تا در مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ کمک کنند.

به گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد: کودکان ۱۲ ساله و بزرگ‌تر مانند بزرگسالان باید از ماسک صورت استفاده کنند تا در مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ کمک کنند.

محققان باور دارند، کودکان بین ۶ تا ۱۱ نیز باید باتوجه به شرایط و موقعیتی که در‌ آن قرار دارند، اگر استفاده از ماسک را ضروری می‌دانند، انجام دهند.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تأکید کردند: کودکان ۱۲ ساله و بزرگتر در شرایطی که فاصله اجتماعی ایمن رعایت نمی‌شود و همین موضوع می‌تواند انتقال گسترده‌ای از ویروس کرونا را در بر داشته باشد، لازم است که استفاده از ماسک صورت را فراموش نکنند.

به گفته محققان، اینکه آیا کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال باید ماسک بپوشند یا خیر بستگی به عوامل مختلفی از جمله شدت انتقال ویروس در منطقه، توانایی کودک در استفاده از ماسک و نظارت کافی در بزرگسالان دارد.

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف گفتند، مطالعات بزرگ نشان می‌دهد کودکان بزرگ‌تر به طور بالقوه نقش بیشتری در انتقال ویروس جدید نسبت به کودکان کوچکتر بازی می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس