19 دی: سفیر کویت در بیروت اعلام کرد که کشورش سیلوهای گندم در بندر بیروت را بازسازی خواهد کرد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، عبدالعال القناعی، سفیر کویت در بیروت تصریح کرد: به نظر ما صلاح آمد که بهترین راه و مناسبترین زمینه جهت آغاز کمک‌های مادی، بازسازی سیلوهایی است که ذخیره استراتژیک گندم را برای کشور برادر لبنان تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این سیلوها اساسا در سال ۱۹۶۹ با قرضی از جانب صندوق توسعه کویت ساخته شده بودند و ما صلاح دیدیم که بازسازی سیلوها را اعلام کنیم تا همچنان ذخیره استراتژیک گندم را برای مردم لبنان تامین کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا کویت کمکی برای راه اندازی بندر بیروت ارائه می‌دهد، القناعی گفت: تا به الان هیچ چیز مشخصی از لبنان دریافت نکرده‌ایم ولی بر این باورم که برای بازسازی آنچه در این فاجعه چه بندر که تخریب شده است یا مناطقی که در پی انفجار آسیب دیده است، یک کنفرانس بین‌المللی از طریق سازمان ملل برگزار خواهد شد تا میزان ضررها و چگونگی ورود کشورها برای ارائه آنچه برای اصلاح ضررها چه در بندر یا غیره ضروری است، مشخص شود.

القناعی در مورد مشارکت کویت در اقدام سازمان ملل جهت جمع آوری حدود ۳۵ میلیون برای کمک‌های فوری به لبنان، تصریح کرد: کویت با طرحی خودجوش، یک پل هوایی را ایجاد کرد و همچنین در کنفرانسی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به آن دعوت کرده بود، شرکت کرد و متعهد شد که ۴۱ میلیون دلار برای کمک به لبنان بدهد که ۳۰ میلیون دلار از آن به عنوان تعهدات قبلی و ۱۱ میلیون دلار به عنوان کمک‌های امدادرسانی، درمانی و غذائی است. کویت هیچ روزی در حمایت از هر تلاش بین‌المللی برای دراز کردن دست یاری به سمت کشور برادر لبنان کوتاهی نکرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا