19 دی: جدال بین تاجگردون و زاکانی هنوز پایان نیافته و اخیر نماینده سابق مجلس از فامیل بازی زاکانی در مرکز پژوهش‌ها خبر داد.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایطی با اکثریت قاطع اصولگرایان و خداحافظی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان آغاز به کار کرد که تایید صلاحیت غلامرضا تاجگردون در دقایق پایانی و کسب اعتماد شرکت‌کنندگان در انتخابات در حوزه انتخابیه گچساران، حضور او را به عنوان چهره‌ای به نسبت اصلاح‌طلب در پارلمان یازدهم قطعی کرد تا تاجگردون کنار مسعود پزشکیان از معدود اصلاح‌طلبان دارای اسم و رسمی باشند که موفق به حضور در مجلس یازدهم شده‌اند.

سرنوشت این دو، اما یکسان نبود؛ پزشکیان در شرایطی همچنان به عنوان نفر اصلی فراکسیون آذری‌زبانان در پارلمان حاضر است و بی‌حاشیه به فعالیت می‌پردازد که تاجگردون حالا مجبور به خداحافظی با ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان شده؛ وداعی که البته به هیچ عنوان بی‌حاشیه و دور از جنجال نبود و بار دیگر کلیدواژه «دستمال کثیف» را به ادبیات سیاسی-‌رسانه‌ای جمهوری اسلامی بازگرداندند.

«شاید شیشه من کثیف باشد، اما دستمال شما تمیز نیست»، این عین جمله‌ای است که غلامرضا تاجگردون در قامت منتخب گچساران در مجلس یازدهم در شرایطی که علیرضا زاکانی با همراهی جمعی دیگر از اصولگرایان مشغول طرح‌ریزی اقداماتی برای اجبارش به ترک پارلمان بودند، در جریان یک گفت‌وگوی رسانه‌ای بیان کرد؛ جمله‌ای که همانند هیزمی خشک، آتش خشم اصولگرایان را شعله‌ور کرد و در نهایت سبب شد تا پس از تایید اعتبارنامه تاجگردون در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه او در شرایطی با موافقت شخص محمدباقر قالیباف به رای نمایندگان مجلس گذاشته شود که بسیاری از حقوقدانان و البته شخص تاجگردون، این اقدام را نقض صریح آیین‌نامه داخلی مجلس می‌دانستند.

در هر حال چه این اقدام نقض آیین‌نامه بود و چه نه، نتیجه حالا یکسان است و تاجگردون دیگر جایی در قوه مقننه ندارد. جدل میان او و زاکانی به عنوان نفر اول مخالفانش، اما هنوز پایان نگرفته و در جریان است.

ماجرای تازه و قسمت جدید این سریال جنجالی به توییت روز گذشته غلامرضا تاجگردون برمی‌گردد. صفحه توییتری منتسب به او که طول مدت اخیر چند مرتبه مطالبی را مطرح کرده و هربار با نام منتخب گچساران منتشر شده، روز گذشته مستقیما زاکانی را هدف قرار داد و با استفاده از هشتگ «دستمال کثیف» نوشت که «زاکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. زمان بررسی اعتبارنامه در جلسه از من سوال کرد میلاد کرمی دایی‌زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می‌کند. گفتم در پتروشیمی هزار نفر کار می‌کنند اینم یکیش. مادربزرگ پدر میلاد کرمی میشه دختر دایی پدر من، گفت: این یعنی رانت!»

تاجگردون همچنین در ادامه توییت خود «قضاوت» را به «مردم» واگذار کرده، ولی نامی از معاون منصوب شده زاکانی به میان نیاورده است.

با این حال، اما به نظر می‌رسد مقصود او «مسعود فیاضی» است که چندی پیش به عنوان «مدیرکل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» منصوب شده بود. انتصابی که همان زمان با انتقاد چند رسانه مواجه شده بود به‌طوری که پایگاه خبری دیدبان ایران از این انتصاب با تیتر «انتصاب فامیلی زاکانی در مرکز پژوهش‌ها» نام برده و نوشت فیاضی «برادر داماد زاکانی» است.

  • نویسنده :
  • منبع : روزنامه اعتماد