19 دی: مذاکرات فنی و تخصصی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس دوشنبه شب در راس هیاتی وارد تهران شد. 
وی در سفر دو روزه خود به تهران ضمن گفت‌وگوهای فنی و تخصصی با مقامات سازمان انرژی اتمی با محمد جواد ظریف و رئیس‌جمهور نیز دیدار می‌کند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اخیرا در گفت‌وگویی درباره سفر رافائل گروسی به تهران در شرایط فعلی گفته است: آمدن و رفتن‌ها و مذاکره کردن از نظر ما بسیار خوب است، می‌توان این کارها را از راه دور هم انجام داد اما در هر فرهنگی این رفت و آمدها خوب هست.

وی ادامه داد: در ماه مارس سال جاری میلادی اولین موضوعات در ارتباط با ایران مطرح شد، در گزارش قبلی شورای حکام هم بحث دو مکان مطرح شد و ما دلایل خودمان را داشتیم که تحت چه عنوان دسترسی داد یا نداد. معمولا اینها باید با سوال شروع شود، سوال باید مبنایی داشته باشد، نمی‌تواند هر سوالی مطرح شود، باید مدرک داشته باشند، این مدارک نمی‌تواند مدارک جاسوسی باشد.

کمالوندی افزود: فکر نمیکنم در حوزه اطلاعات پادمانی کشوری به اندازه ما به زوایای مسایل پادمانی تا این اندازه آشنا باشد چرا که به دلیل مشکلات ما تمام چم و خم این مسایل پادمانی را می‌دانیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته است: سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران هیچ ارتباطی به مکانیسم ماشه ندارد البته مکانیسم ماشه اصطلاح نادرستی است که آمریکایی‌ها باب کرده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا