19 دی: مقامات آمریکایی خبر دادند که نخستین پرواز تجاری میان امارات و رژیم صهیونیستی هفته آینده انجام خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد که نخستین پرواز تجاری میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی هفته آینده انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری،‌ مسافران نخستین پرواز تجاری نمایندگانی از آمریکا آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند بود.

یک خبرنگار صهیونیستی نیز خبر داد که «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و «آوی برکوویتز» نماینده آمریکا در امور صلح هفته آینده به همراه تعدادی از کارشناسان صهیونیستی در اولین پرواز تجاری از تل‌آویو به ابوظبی حضور خواهند داشت.

23 مرداد ماه بود که امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند که با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به توافق عادی سازی روابط فی‌ما بین دست یافته‌اند.

این توافق در حالی اعلام می‌شود که امارات و رژیم صهیونیستی سال‌ها بود که رابطه پنهانی داشتند و در توافق اخیر این رابطه پنهانی به آشکار تبدیل شد.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در حال حاضر در منطقه حضور دارد. وی که روز گذشته در سرزمین‌های اشغالی حضور داشت امروز به سودان سفر کرده بود تا مقامات این کشور را برای عادی سازی روابط با تل‌آویو ترغیب کند اگر چه این درخواست با پاسخ منفی مقامات دولت انتقالی سودان مواجه شد و مقامات این کشور آفریقایی اعلام کردند که اختیار چنین اقدامی را ندارند.

پامپئو ساعاتی پیش نیز وارد منامه،‌ پایتخت بحرین شد تا با مقامات این کشور کوچک حاشیه‌ای خلیج فارس گفت‌وگو کند.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس