۱۹ دی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که شرایط اقتصادی کشور از مهرماه بهتر می‌شود.

محسن علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار 19 دی با بیان اینکه تلاش مجلس یازدهم این است که اقتصاد کشور پویا و با چالش کمتر باشد، افزود: من برای پاییز شرایط خوبی را در کشور پیش‌بینی می‌کنم؛ در صورتی که نظارت دقیق ما بر قوانین و اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور انجام شود و بازار سرمایه‌مان به آرامش برسد و توافق اقتصادی بین ایران و چین شکل بگیرد از مهرماه به بعد وضعیت اقتصادی کشور بهتر می‌شود و سیری روان‌تر، ملایم و منطقی و روند رو به جلو را داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر تفاهم‌نامه بین‌المللی ایران و چین را که پیش رو داریم به سرانجام برسد به لحاظ اقتصادی رونق ویژه‌ای در کشور به وجود می‌آید.

قرارداد ایران و چین کاهش قیمت‌ها را به دنبال دارد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس افزود: هم اکنون در تأمین کالاهای اساسی، تأمین ارز، اشتغال، صادرات و فروش نفت مشکل داریم و با این قرارداد اقتصادی این مشکل‌ها برطرف می‌شود و رونق اقتصادی یعنی ثبات اقتصادی و کاهش قیمت‌ها را در پی دارد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که تعامل دولت و مجلس را چگونه می‌بینید؟ گفت:‌ عزم نماینده‌های مجلس در کمک به دولت است و اهتمام داریم تا در این مدت باقی مانده از عمر دولت، مسائل و مشکلات اقتصادی به نفع مردم حل و فصل شود و دولت هم در برخی بخش‌ها مانند کمیسیون اقتصادی پای کار هست تا این اتفاق سریع‌تر رخ دهد.

علیزاده گفت: پویایی، فعال بودن و همدلی از نقاط قوت این مجلس است و پس از توصیه رهبر معظم انقلاب برای همکاری با دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم، همگرایی دولت و مجلس بیشتر شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را «مجلس امید و انتظار» نامیدند؛ این نامگذاری بی‌دلیل نیست و امیدوارم با تلاش نماینده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ثبات نسبی در حوزه اقتصاد برسیم.

منتخب مردم سپیدان در مجلس یازدهم در پاسخ به این سؤال که چگونه اقدام می‌کنید که تورم و افزایش حباب گونه قیمت‌ها و سکه مهار شود؟ گفت: بخشی از افزایش قیمت سکه به دلیل افزایش انس جهانی طلا و بخشی به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا هست که بخش عمده تعاملات بین‌المللی ما را تحت الشعاع خود قرار داده اما بخشی هم داخلی هست که قیمت آن توسط عده‌ای سوداگر و دلال بازار رقم می‌خورد.

دلالان سبب گرانی سکه شدند

وی افزود: چه دلیلی دارد که با اظهار نظر یک مسئول افزایش قیمت پدید می‌آید؟ بخش عمده تغییر در قیمت سکه به دلیل وجود سوداگران در این بازار است.

علیزاده در پایان اظهار داشت: بانک مرکزی به دنبال این است که نظارت خود را در حوزه سکه و به‌ویژه در حوزه ارز بیشتر کند که اگر بتواند بازار ارز را به یک تعادل برساند، متناسب با آن کاهش طلا و سایر کالاها را خواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :