19 دی: معاون امنیتی وزارت کشور درباره مراسم اربعین تصریح کرد: دیروز در با آخرین تماس با سفیر ایران در عراق گفتند که مقامات عراقی گفته‌اند با توجه به شرایط بیماری کرونا در عراق، امسال زائر خارجی نمی‌پذیریم و تا این لحظه این آخرین نتیجه است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی را از ابتدای بیماری کرونا تا امروز از سوی برنامه‌های مذهبی و دینی در کشور داشتیم؛ ازجمله ایام محرم، حتی در نماز جمعه و جماعت و زیارت اماکن متبرکه که هنوز صحن‌ها بسته است.

به گزارش تسنیم، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: بعد از اینکه دستورالعمل ضوابط بهداشتی ماه محرم اعلام شد، کارگروهی در سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شد و کار توجیه و آموزش را در سطح کشور انجام دادند. ما حدود 92000 هیئت ثبت‌شده داریم که کار توجیه و آموزش این هیئات در این مدت کوتاه انجام گرفت، همچنین بیش از 85000 بازدید از هیئت‌ها در استانها با محوریت سازمان تبلیغات صورت گرفت و 27732 نفر همیاران سلامت با هیئت‌ها همکاری کردند.

وی افزود: بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی را از ابتدای بیماری کرونا تا امروز از سوی برنامه‌های مذهبی و دینی در کشور داشتیم؛ ازجمله ایام محرم، حتی در نماز جمعه و جماعت و زیارت اماکن متبرکه که هنوز صحن‌ها بسته است، بیشترین اهتمام و توجه از سوی مسئولین هیئت‌ها و تولیت‌های آستان‌های مقدسه در کشور و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ائمه جمعه و مداحان در کشور را شاهد بودیم و از همه این افراد تشکر می‌کنیم. مواردی هم بود که برخی افراد یا گروه‌های محدودی رعایت نکردند که تذکر داده شد و رعایت شد و به‌قدری محدود است که قابل اعلام هم نیست.

معاون امنیتی وزارت کشور همچنین درباره مراسم اربعین تصریح کرد: دیروز در با آخرین تماس با سفیر ایران در عراق گفتند که مقامات عراقی گفته‌اند با توجه به شرایط بیماری کرونا در عراق، امسال زائر خارجی نمی‌پذیریم و تا این لحظه این آخرین نتیجه است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه هفته آینده دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 استان برگزار می‌شود، گفت: هیچ نامزدی حق تشکیل ستاد انتخابات را ندارد و تبلیغات نامزدها صرفا از طریق فضای مجازی و اینترنتی و ظرفیت صدا و سیما انجام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :