19 دی: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه پس از دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان، در اظهاراتی، لحظه نشستن هواپیمای اسرائیلی در خاک امارات را دردناک خواند و تاکید کرد که اسرائیل همچنان یک دشمن است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، هنیه بعد از دیدار با بری گفت: ما در این دیدار درباره موضوع عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل در منطقه گفت‌وگو کردیم،‌ اقدامی که هدف آن نابودی آرمان فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس، لحظه فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در امارات را لحظه تاسف‌آمیز و دردناک خواند و تاکید کرد که اسرائیل همچنان یک دشمن است.

امارات پس از امضای توافق رسمی برای آغاز روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در ۲۳مردادماه جاری،‌ رسما روابط سیاسی و اقتصادی خود را با اسرائیل آغاز کرده است و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات دو کشور انجام شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به حضور فلسطینی‌ها در لبنان افزود: فلسطینی‌ها در لبنان مهمان هستند و اردوگاه‌های فلسطینی همواره عامل ثبات در لبنان بوده است.

هنیه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی بعد از یک دوره طولانی توقف،‌ نتیجه‌بخش باشد.

هنیه عصر سه‌شنبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

هنیه قرار است در کنفرانس گروه‌های فلسطینی که قرار است روز پنجشنبه ۱۳ شهریور در بیروت و رام‌الله برگزار شود، شرکت کند.

وی در سفرش به بیروت قرار بوده با میشل عون رئیس‌ جمهوری، مصطفی ادیب نخست ‌وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کند.

این اولین سفر هنیه در مقام رییس دفتری سیاسی حماس به لبنان است.

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب