19 دی: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پیامی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، این اقدام را پایمال کردن ارزش‌ها و دستورات همه ادیان آسمانی دانست.

پیام آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه بسیار دلخراش اهانت به قرآن کریم و مقدسات مسلمانان که این روزها در کشور سوئد اتفاق افتاد قلوب مسلمین و پیروان همه ادیان آسمانی را داغدار نمود.

اهانت به قرآن کریم؛ اهانت به تورات و انجیل و همه کتب آسمانی است. اهانت به قرآن عزیز، اهانت به همه انبیاء الهی است. اهانت به قرآن، پایمال کردن همه ارزش‌ها و دستورات همه ادیان آسمانی است.

کسانی که مرتکب این عمل بسیار زشت شده‌اند چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ آیا تحمّل آیات مبارزه با کفر و شرک و ظلم را ندارند؟

آیا آیاتی که آینده را از آنِ اسلام می‌داند: «هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَ دینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَ لَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ» را بر نمی‌تابند؟

آیا در خیال خام خود فکر می‌کنند که می‌توانند مانع از نفوذ کتابی شوند که امروزه در درون کاخ سفید و کرملین و سائر قدرت‌های غربی و شرقی نفوذ نموده است؟

این کوردلان و اربابان طراح این نقشه ننگین بدانند که هر چه زمان پیش می‌رود اعجاز این کتاب آسمانی و نفوذ آن در قلوب بشر و مراکز علمی و تحقیقی دنیا بیشتر و بیشتر می‌شود.

امروز انسان‌ها در حال بازگشت به فطرت خویش و پذیرش این کتاب و روی آوردن به اسلام هستند.

دولت سوئد بداند خشم همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان را برانگیخت.

باید از بی‌خردی و نادانی رئیس جمهور فرانسه تأسف خورد که به بهانه آزادی عقیده، اهانت به پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) را محکوم نکرد!

آیا نمی‌داند پیامبر اسلام هویت بیش از یک میلیارد انسان در زمان حاضر است و اهانت به او، اهانت و تضییع حق یک میلیارد انسان است؟

تأسف دیگر نسبت به سکوت دولت‌های اسلامی است که با سکوت خود، بی‌اعتقادی خویش را به قرآن اعلام می‌نمایند.

از دولت جمهوری اسلامی خصوصاً وزارت امور خارجه اکیداً می‌خواهیم که شدیدترین برخورد را نسبت به این عمل اعمال نماید.

باید ملت مسلمان ایران، حوزویان و دانشگاهیان و همه اقشار انزجار خود را اعلام نمایند.

  • نویسنده :
  • منبع :