دولت ازبکستان دستور اجرای قرنطینه اجباری را از فردا (دوشنبه) در سراسر کشور به دلیل گسترش کروناویروس صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ازبکستان نخستین مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ۱۵ مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که یک زن در پی بازگشت از فرانسه به این بیماری ویروسی مبتلا شد.

تا امروز صبح (یکشنبه) نیز تعداد مبتلایان ثبت شده به این بیماری در ازبکستان تا ۲۶۶ مورد افزایش یافت که دو تن درگذشته و ۲۵ تن نیز بهبود یافتند.

دولت ازبکستان همچنین در تاشکند و مناطق اطراف در اول آوریل قرنطینه اعلام کرد، در حالی که ۶۵ تن اجازه خارج شدن از خانه‌هایشان را ندارند. همچنین مساله ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها نیز در ۳۰ مارس و برای مدت سه هفته اعمال شده است.

مرکز مقابله با کروناویروس تحت امر کابینه ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ از ششم آوریل در تاشکند، پایتخت و مناطق اطراف و مرکزی ازبکستان قرنطینه اجباری وضع می‌شود. همچنین از شش صبح به وقت محلی روز ششم آوریل استفاده از اسکوتر و دوچرخه به صورت موقت در تاشکند و نوکوس، مرکز جمهوری خودمختار قره‌قالپاقستان و دیگر مناطق در ازبکستان ممنوع شده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: سوپرمارکت‌های بزرگ و مراکز خرید باید ظرف دو روز به تب‌سنج و مواد ضدعفونی‌کننده مجهز شوند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا