19 دی: رییس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه سبب کاهش قیمت بازار مسکن می‌شود، گفت: با حمایت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تا یک ماه آینده تمام واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی می‌شوند.

محمدرضا رضایی کوچی درباره جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس، افزود: موضوع سامانه املاک و اسکان در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، در گام نخست باید واحدهای مسکونی خالی شناسایی شوند و این اقدام با عملکرد خوب و مثبت وزارت راه و شهرسازی محقق شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه تاکنون مشخص شده که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد جزء خانه‌های دوم یا بیشتر مالکان محسوب می‌شوند. از طرفی در شرایط کنونی اطلاعات ارائه شده از سوی مالکان در مرحله راستی آزمایی قرار دارد و امیدواریم با حمایت سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تا یک ماه آینده تمام واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند در تعدیل و کاهش قیمت بازار مسکن نقش اساسی ایفا  کند،  توضیح داد: دو فوریت طرح جهش تولید مسکن در نشست فردا- چهارشنبه- مجلس اعلام وصول خواهد شد که این طرح نیز در صورت تصویب کمک شایانی به مدیریت بازار خواهد کرد.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید مسکن سه محور اساسی تأمین مصالح ساختمانی ارزان قیمت، تأمین اراضی رایگان و ارائه تسهیلات مناسب ساخت دارد که مدیریت هر یک از این بخش‌ها می‌تواند موجب شکوفایی در بازار تولید و ساخت و ساز مسکن شود.

همچنین البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون در تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در نشست امروز طرح سوال ۶ نفر از نمایندگان مجلس از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ محور اغلب سوال‌ها مربوطه به مسائل استانی از جمله توسعه راه‌های روستایی و اجرای پروژه‌های راه سازی بود که وزیر راه توضیحاتی درباره آنها مطرح کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴ نفر از نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وزیر راه قانع شده و دو نفر از نمایندگان از جمله رحمت الله نوروزی و جلیل رحیمی جهان آبادی از پاسخ های اسلامی قانع نشدند و سوال‌ها را برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع دادند.

  • نویسنده :
  • منبع : خانه ملت