19 دی: مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: پاکسازی شهر از حضور وانتی‌هایی که در سطح بوده یکی از وظایف مهم است که با هماهنگی قضائی، انتظامی و فرمانداری در روزبازارها ساماندهی می‌شوند.

احمدرضا شفیعی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش سد معبر در سطح شهر قم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته وضعیت شهر در زمینه‌های مختلف تخلفات شهری آزاردهنده بود و مشکلات ترافیکی و امنیتی و اجتماعی را در رابطه با سدمعبر شاهد بودیم و نقاط حساس شهر مملو از خودروهای میوه‌فروشی و مسیرهای دسترسی شهر مسدود شده بود که نازیبایی و آلودگی محیطی و صوتی ایجاد می‌کرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه حتی برخی از نقاط شهر سرقفلی افرادی شده بود که از شهرهای دیگر به قم آمده بودند، ابراز کرد: از بین ۳۵۰۰ دستگاه خودرویی، ۷۰ درصد از شهرهای اطراف بودند که سبب بی‌نظمی و ناهماهنگی و ترافیک می‌شدند.

شفیعی عنوان کرد: با تعامل و همراهی مقام قضائی و نیروی انتظامی توانستیم این افراد را از شهر قم خارج کنیم و ساماندهی در مورد افرادی که استحقاق کمک دارند و در معیشت اقتصادی دچار مشکل بوده را در دستور کار قراردادیم که در کاهش بار ترافیکی و ناهنجاری‌‌ها نقش مهمی داشت.

وی ساماندهی مشاغل مزاحم را مدنظر قرار داد و افزود: قانون‌گذار فرآیند قانون ۲۰ در انتقال شغل‌هایی که به آن‌ها مزاحم می‌گویند را بر عهده شهرداری گذاشته که در جهت شناسایی و اخطار و فرصتی ده‌روزه اقدام می‌شود و نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها در کمیسیونی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تمام مناطق بلوک‌بندی شده و مسئول منطقه داریم و ناظرین عالی ستاد بر روند اجرای قانون نظارت دارند که نخستین اقدام در کمیسیون بند ۲۰ شکایت یا گزارش مردمی از طریق ۱۳۷ است.

شفیعی با تأکید بر اینکه ارتقای آگاهی در میان شهروندان از طریق آموزش شهروندی و چهره به چهره و تبلیغات در سطح شهر انجام می‌شود، یادآور شد: همراهی مردم در رفع تخلفات شهری، نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد.

وی عنوان کرد: پاکسازی شهر از حضور وانتی‌هایی که در سطح بوده یکی از وظایف مهم است که با هماهنگی قضائی، انتظامی و فرمانداری در روزبازارها ساماندهی می‌شوند، دراین‌باره ساماندهی میدان نبوت یکی از اقدامات مهم به شمار می‌رفت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: وانت‌بارها در فروش کالا و اقلام سبب بار ترافیکی هستند که با اخطار در مرحله نخست و اعمال قانون در مراحل بعدی، ساماندهی اتفاق می‌افتد.

  • نویسنده :
  • منبع :