19 دی: فرمانده انتظامی استان قم از روند کاهشی وقوع انواع سرقت در قم در 5 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین فراوانی وقوع سرقت مربوط به سرقت موتورسیکلت است.

سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: مقایسه وقوع و کشف انواع سرقت در 5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد که روند وقوع انواع سرقت در قم سیر نزولی داشته و این روند بایستی ادامه داشته باشد.

وی افزود: آمارها حاکی است، وقوع سرقت منزل یک درصد کاهش و کشف آن 14 درصد افزایش، وقوع سرقت خودرو یک درصد کاهش و کشف آن 11 درصد افزایش و وقوع سرقت موتورسیکلت 14 درصد افزایش و کشف آن نیز 6 درصد افزایش دارد بنابراین بیشترین فراوانی وقوع سرقت مربوط به موتورسیکلت است که بایستی علاوه بر اینکه پلیس اقدامات تخصصی پیشگیرانه خود را افزایش دهد، مالکان این وسیله نقلیه نیز نکات ایمنی را در پیشگیری از سرقت رعایت کنند و رسانه‌ها نیز اطلاع رسانی مناسبی را انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از کاهش 17 درصدی وقوع انواع جرائم سایبری خبرداد و گفت: کشف جرائم سایبری نیز 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش 3 درصدی کشف انواع مواد مخدر از کاهش 51 درصدی انواع تصادفات در استان خبر داد و افزود: مصدومان تصادفات 14 درصد کاهش و تعداد متوفیان 4 درصد افزایش داشته است.

سردار میر فیضی تصریح کرد: آمار کل دستگیر شدگان نیز 28 درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم، وضعیت امنیتی، انتظامی و ترافیکی استان را در مقایسه با سایر کلانشهرها مناسب ارزیابی و تاکید کرد: پلیس با همه توان خود در صحنه حضور دارد و امید است با همکاری سایر دستگاهای استان، بخصوص دستگاه قضائی و شهرداری و رعایت آحاد مردم شریف استان، شاهد دست یابی به جایگاه درشان این مردم و شهر مقدس قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و اسلام باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :