19 دی: شرکت مایکروسافت مدعی شد که هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تجسس بر افراد و گروه هایی که در زمینه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا فعال هستند تلاش می کنند.

به گزارش بی بی سی، این شرکت گفت که همان گروه روس که مسئول هک ستاد مبارزات انتخاباتی حزب دمکرات در سال ۲۰۱۶ بود در حملات سایبری تازه نقش دارد.

مایکروسافت گفت "روشن است که گروه های فعال مرتبط با خارج بر تلاش خود" برای هدف گرفتن انتخابات افزوده اند.

براساس این گزارش کارزار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و رقیب او جو بایدن از حزب دمکرات هدف گرفته شده است.

در بیانیه مایکروسافت آمده است که هکرهای روس از گروه "استرانتیوم" بیش از ۲۰۰ سازمان را هدف گرفته اند که بسیاری از آنها به دو حزب عمده آمریکا مرتبط هستند.

تام برت، نائب رئیس مایکروسافت، در امور امنیت و اعتماد مشتری گفت: "شبیه آنچه که در سال ۲۰۱۶ دیدیم، استرانتیوم کارزاری برای استخراج اطلاعات لاگین افراد... ظاهرا برای کمک به جمع آوری اطلاعات امنیتی یا عملیات اختلال به راه انداخته است."

این شرکت گفت که هکرهای چینی حملاتی را علیه افراد مرتبط با کمپین آقای بایدن انجام داده اند و هکرهای ایرانی به تلاش ها برای هدف گرفتن افراد مرتبط با کمپین ترامپ ادامه می دهند.

به گفته مایکروسافت این حملات سایبری عمدتا ناموفق بوده اند.

آقای برت گفت: "آنچه دیده ایم با الگوهای حملات سابق همخوانی دارد، یعنی نه فقط نامزدها و کارمندان کارزارهای انتخاباتی را هدف می گیرد بلکه همچنین کسانی را نشانه می رود که این کارزارها با آنها مشورت می کنند."

او گفت با توجه به این تحولات افراد و سازمان های حاضر در فرآیند سیاسی باید از ابزارهای رایگان و کم هزینه امنیتی برای حفاظت از خود استفاده کنند.

هرچند مدیر سازمان ضدجاسوسی آمریکا در ماه اوت گفت که چین پیروزی آقای بایدن را ترجیح می دهد، مایکروسافت گزارش داد که گروه های چینی حملاتی را علیه ای‌میل افراد مرتبط با کمپین بایدن و همچنین "حداقل یک شخص برجسته که قبلا به دولت ترامپ ارتباط داشت را هدف گرفته اند."

همچنین گفته می شود "افراد برجسته" فعال در امور بین المللی، موسسات آکادمیک و سازمان های سیاست گذاری توسط این گروه چینی به نام "زیرکونیوم" هدف گرفته شده اند.

این گزارش یک روز بعد از آن منتشر می شود که یک مقام وزارت امنیت ملی آمریکا گفت از سوی مدیران این نهاد تحت فشار قرار داشت تا مداخله روسیه در انتخابات را کمرگ جلوه دهد "چون تصویر بدی از رئیس جمهور ترامپ ترسیم می کرد."

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب