19 دی: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی، با هدف عادلانه کردن پرداخت‌ها خبر داد.

عباس گودرزی در پاسخ به این سوال که فرمول محاسبه حقوق بازنشستگی گرفتن معدل دو سال آخر خدمت به افراد است، آیا برای برقراری عدالت در پرداخت‌های حقوق و پاداش بازنشستگی مجلس در این راستا، اصلاح این قانون را در دست اقدام دارد یا خیر؟، گفت: اخیرا نشستی مشترک را با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کردیم، آن چه هم اکنون مطرح است پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگی بر مبنای دو سال آخر خدمت است که عادلانه نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، افزود: فردی که در سی سال گذشته میزان مبلغ واریزی آن به صندوق بازنشستگی کم است، در پایان ماموریت و خدمتش در هر ارگان و نهادی در دو سال آخر به طور مثال در ۲۸ سال خدمت یک پست مدیریتی دریافت کند میزان حقوق آن افزایش می‌یابد در نتیجه حقوق بازنشستگی آن بر مبنای همان دو سال که شاید با رابطه و ضابطه به سمت مدیریتی رسیده باشد، افزایش می‌یابد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ناعادلانه بودن محاسبات دو سال آخر سال برای پرداخت حقوق بازنشستگی، تصریح کرد: همچنین ممکن است فردی میزان واریزی آن به صندوق در طول خدمتش بالا است، اما در دو سال آخر حقوق آن پایین آمده باشد که منصفانه نیست، حقوق بازنشستگی آن در یک سطح پایینی محاسبه شود.

گودرزی با اشاره به توجه به اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: به دلیل اینکه در این زمینه مشکلی پیش نیاید، نشستی مشترک با رئیس تامین اجتماعی کشور داشته ایم، تا طرح اولیه و پیشنهادات آنان در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شود، تا با اجماعی میان دولت و مجلس سازوکار جدیدی در این باره داشته باشیم، قانون اصلاح شود و به عدالت نزدیک‌تر شود.

وی افزود: معتقدم این مسئله و عادلانه شدن حقوق بازنشستگی ضرورت دارد، این مسئله را دنبال خواهیم کرد و پس از بررسی و چکش‌های نهایی، در تلاش هستیم این موضوع به تعویق نیافتد و سازمان تامین اجتماعی نیز اصرار دارد از جهات مختلف به این موضوع پرداخته شود.

گودرزی ابراز امیدواری کرد: در کوتاه مدت با نشست‌های مشترک میان کمیسیون اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی طرح جامع و بهتری نسبت به وضع موجود داشته باشیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: ممکن است برای برخی افراد نگرانی وجود داشته باشد که در مدت سی سال خدمت مثلا در طول ۲۸ سال حقوق آنان کم بوده ما با بررسی‌های لازم این سطح نگرانی‌ها را پایین خواهیم آورد، بعد از محاسبات برای حقوق آن افراد به روز رسانی خواهد شد تا اجحافی به آن‌ها وارد نشود و این موضوع عدالت محور و عادلانه خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :