19 دی: همزمان با برپایی دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم حمله مرگبار ژانویه ۲۰۱۵ به نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس، گروه القاعده کارکنان این نشریه فرانسوی را به دلیل نشر دوباره کاریکاتورهای موهن تهدید به مرگ کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با استناد به گزارشی که در این خصوص توسط یک تشکل آمریکایی متخصص در شناسایی و نظارت بر فعالیت‌های گروه‌های افراط‌گرا منتشر شده، تهدید اعضای هیئت تحریریه هفته نامه شارلی ابدو توسط گروه القاعده را مورد تایید قرار داده است. 

بر اساس این گزارش، القاعده ضمن اشاره به نام برادران کواشی، عاملان حمله به دفتر شارلی ابدو که مدعی شده‌ بودند از جانب شاخه این گروه در یمن مامور انجام عملیات شده‌ و در جریان عملیات توسط نیروهای امنیتی کشته شدند، تاکید کرده که حمله مرگبار ژانویه ۲۰۱۵ به دفتر مجله فرانسوی مقطعی و تنها منحصر به یک تاریخ خاص نبوده است. 

فرانس پرس همچنین با استناد به گزارش کارشناسان آمریکایی متخصص در زمینه شناسایی گروه‌های تروریستی اعلام کرده که یک رسانه وابسته به داعش نیز اوایل ماه جاری میلادی پس از بازنشر کاریکاتورهای موهن در نشریه شارلی ابدو، کارکنان این مجله را تهدید کرده بود. 

به گزارش یورونیوز، شریف و سعید کواشی هفت ژانویه ۲۰۱۵ در واکنش به انتشار کاریکاتوری موهن به دفتر مجله شارلی ابدو حمله کردند و پس از کشتن ۱۲ نفر از کارکنان این نشریه متواری شدند. 

این دو برادر الجزایری‌الاصل پس از فرار از محل حادثه، در چاپخانه‌ای در شمال پاریس به دام ماموران امنیتی افتادند و کشته شدند. 

نشریه شارلی ابدو، همزمان با آغاز جلسات دادگاه ۱۴ متهم دیگر این پرونده که گفته می‌شود به نوعی در سازمان‌دهی حمله یاد شده دست داشته یا با سهل انگاری از وقوع آن جلوگیری نکرده‌اند باردیگر کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا