19 دی: شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۲۷ هزار و ۴۸۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۸ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۴۲۴ واحد کاهش به ۴۲۶ هزار و ۵۳۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۷۸ واحد افت به ۲۷۹ هزار و ۶۱۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۴ هزار و ۲۴۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۸ هزار و  ۷۸۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۶۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۷۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۱۹۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۶۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۳۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۰۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۴۰ واحد،  معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۴۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۵۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۴۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۳۱ واحد، نماد توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۹۸ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۸۹۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با چهار هزار و ۷۵۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۵۱ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۴۶۳ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۴۰۰ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۳۱۷ واحد، تامین سرمایه امید (امید) با ۲۳۰ واحد، پارس خودرو (خپارس) با ۲۳۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۰۱ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۱۴۷ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۴۱ واحد، سرمایه گذاری رنا (ورنا) با ۱۳۸ واحد و سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۱۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد خوزستان، مارگارین، سرمایه گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق آبادان، ملی صنایع مس ایران و سیمان خزر در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۷۵ میلیون و ۲۱۹ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۷۶۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۳۴ هزار برگه سهم به ارزش ۳۳ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)‌، گروه توسعه مالی مهر آندگان (ومهان)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، ‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)،فرابورس ایران (فرابورس)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، اعتباری ملل (وملل)،‌ویتانا (غویتا) و برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه سامان (بساما)،‌ جنرال مکانیک (رنیک)،‌ توریل (توکاریل)،‌ تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)،‌ پخش البرز (البرز)،‌ بیمه معلم (ومعلم)،‌ آتیه داده پرداز (اپرداز)،‌ سرمایه گذاری پویا (وپویا)،‌ داروسازی تولید دارو (دتولید)،‌ شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بهمن دیزل (خدیزل) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب