19 دی: پیکر آیت الله یوسف صانعی بعد از اقامه نماز در قبرستان شیخان قم خاکسپاری شد.

پیکر آیت الله یوسف صانعی بعد از اقامه نماز توسط آیت الله العظمی شبیری زنجانی، طبق وصیت و قبری که از قبل خریداری کرده بوده در قبرستان شیخان قم در کنار مرقد زکریابن آدم(ع) خاکسپاری شد.

 

پیش از اقامه نماز توسط آیت الله شبیری زنجانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن صانعی برادر مرحوم آیت الله صانعی در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از تسلیت‌های رهبر انقلاب، مراجع تقلید، یادگار امام و عموم مردم، تأکید کرد: برادرم تمام زندگی اش را وقف امام کرد و از زمانی که امام راحل را دید به هیچ‌کسی دل نبست.

وی افزود: او مثل کوهی بود که به غیر از خدا از هیچ احدی ترسی نداشت.

حجت‌الاسلام‌ صانعی تصریح کرد: چشم امید بسیاری از مسلمانان در داخل و خارج از کشور و علمای مسیحی و ادیان دیگر به بیت وی بود تا اسلام ناب را از آن استخراج کنند.

وی خاطرنشان کرد: وی در طول شبانه‌روز تا روزهای آخر عمر ۶ ساعت مطالعه می‌کرد و روزانه بعید بود بیش از ۲ ساعت بخوابد.

 

پیکر آیت‌الله صانعی قبل از اقامه نماز برای طواف مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت(س) به حرم مطهر حضرت معصومه(س) منتقل شد و بعد از آن با نوای «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز/ مرجع تقلید ما پیش خداست امروز»، به سوی خانه ابدی رهسپار شد.

 

در مراسم خاک‌سپاری مرحوم آیت الله صانعی، شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن خمینی نوه امام راحل، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی دیگری از مسئولان ملی حضور داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :