19 دی: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در سال‌های اخیر مدیریت استان حتی یک ریال به آتش نشانی قم اختصاص نداده است.

عباس جعفری با اشاره به اینکه شهر قم تک شهر بوده و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، اظهار داشت: ما خارج از قانون و وظایف شهرداری به کل استان خدمات می‌دهیم اما حمایتی از طرف مجموعه استان به ما تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: وظیفه سازمان در دایره محدوده خدمات شهری یعنی همان جایی است که دیگر خدمات شهری ارائه می‌شود اما ما برای نیاز استان به روستاها و شهرک‌های اطراف هم می‌رویم.

جعفری با اشاره به اجرای مأموریت‌های این سازمان برای نجات غریق در استخرهای روستایی، گفت: گاهی مجبوریم برای نجات جان انسان‌ها تا دورترین روستاهای استان برویم درحالیکه از نظر قانونی چنین مسئولیتی نداریم.

وی افزود: کارهایی مانند اطفای حریق در شهرک های صنعتی استان یا نجات یک نفر در یک روستایی ۷۰ کیلومتر بیرون از شهر قم در وظایف ما نیست اما انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه مکاتبات بسیاری از سوی آتش نشانی قم با مسئولان استانی برای این موضوع صورت گرفته، گفت: ما به عنوان معین استان تهران در حوادث، باید با بودجه‌های کشوری در تقویت بنیه آتش نشانی پیش برویم.

جعفری با اشاره به احداث ایستگاه مادر در بلوار پیامبر اعظم(ص)، ادامه داد: این ایستگاه در موقعیت بسیار حساسی میان حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران قرار گرفته و تامین ایمنی زائران و مردم قم رابه عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات ایستگاه مادر آتش‌نشانی قم بسیار هزینه بر است که با توجه به نقش و اهمیت این ایستگاه، مدیریت استان هم باید ما را همراهی کند.

  • نویسنده :
  • منبع :