19 دی: کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه ای تکلیف الوحده امارات برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2020 را مشخص کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاخره تکلیف تیم الوحده امارات را در لیگ قهرمانان آسیا مشخص کرد و از انصراف رسمی این تیم خبر داد.

در بیانیه AFC آمده است: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت باشگاه الوحده را به دلیل کناره گیری از رقابت ها و نیامدن به دوحه از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد. شرایط به وجود آمده در الوحده شرایط اضطراری به شمار می آید و بازی های الوحده در این رقابت ها لغو شد.  برای جلوگیری از تردید ، در تعیین رده بندی نهایی گروه، هیچ امتیازی یا گلی از مسابقات قبلی الوحده در نظر گرفته نمی شود.

مسئولان فدراسیون امارات و باشگاه الوحده به دلیل ابتلای چندین عضو این تیم به کرونا خواهان تعویق بازی ها شد ولی به دلیل رسیدن تمام تیم ها به قطر این امر غیرممکن است.

طبق بند 4.1 از قوانین مسابقات مربوط به شرایط کرونا هر تیمی که نتواند به کشور میزبان برای حضور در مسابقات به دلیل محدودیت های سفر یا محدودیت های دیگر کرونایی سفر کند به منزله انصراف از رقابت ها به شمار می آید.

کمیته مسابقات با شرایطی که الوحده در آن قرار گرفت همدردی کرد و موافقت خود را به قرنطینه و محدودیت های سفر توسط الوحده مطابق با بندهای 6.4 و 71 مقررات مسابقات AFC به یک واقعه اضطراری(فورس ماژور) قبول کرد.

به گزارش فارس، بدین ترتیب امتیاز الوحده و بازی های گذشته این تیم در مرحله گروهی به شمار نمی آید و کلا در جدول تاثیری ندارد. همچنین معذوریت این تیم برای حضور در این رقابت ها از سوی AFC پذیرفته شد و محرومیتی برای این تیم اماراتی درنظر گرفته نشد.

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب