19 دی: ستاد اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده‌روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و برخلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا خواهد بود.

در متن اطلاعیه شماره (۱) ستاد مرکزی اربعین آمده است: به اطلاع مردم دین مدار و عاشقان خط سرخ شهادت اباعبداالله الحسین علیه السلام می‌رساند، در سال جاری علیرغم آماده سازی تمام زیرساخت ها و اتخاذ تمهیدات برای برگزاری یک حماسه باشکوه دیگر در ایام اربعین حسینی(ع) اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در عراق و اعلام عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمائی اربعین و اِعمال سیاست‌های قرنطینه‌ای در آن کشور، همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا در کشور مبنی بر اِعمال سیاست‌ها و شیوه نامه‌های پزشکی، بهداشتی ماه محرم که به بهترین شکل از سوی مردم عزادار و فهیم کشور اجرا شد، اعلام می‌شود هرگونه عزیمت زوار به کشور عراق در ایام ماه صفر سال جاری امکان پذیر نبوده و مرزهای کشور برای تردد زوار مسدود می‌باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برگزاری هرگونه راهپیمایی و پیاده روی گروهی و کاروانی تحت هر عنوان به سمت مرزهای غربی ممنوع و بر خلاف شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا خواهد بود.

همچنین در این اطلاعیه اشاره شده است: از عزادارن درخواست می‌شود به شایعات و مطالب طرح شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر توجه نکرده و صرفاً اطلاعیه‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا را ملاک عمل قرار دهند.

در آخرین بند این اطلاعیه خاطر نشان شده است: برنامه‌های جایگزین مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری با هدف زنده نگه داشتن فضای ارزشی اربعین بعدا اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :