19 دی: سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ضرورت دارد همه سفارتخانه‌ها با احترام به قوانین و هنجارهای بین‌المللی و در چارچوب نزاکت دیپلماتیک به فعالیت خود ادامه دهند.

«سعید خطیب‌زاده» عصر چهارشنبه در پاسخ به سوال ایرنا در مورد اظهارات مداخله‌جویانه برخی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران گفت: همانگونه که در احضار سفیر آلمان در تهران چنین اظهارات مداخله‌جویانه‌ای در امور داخلی کشورمان، به ویژه در حوزه قضایی به شدت رد و محکوم شد، طبعا این رفتار از سوی هیچ سفارتخانه دیگری نیز تحمل نخواهد شد.  

وی ادامه داد: ضرورت دارد همه سفارتخانه‌ها با احترام به قوانین و هنجارهای بین‌المللی و در چارچوب نزاکت دیپلماتیک به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره احضار سفیر آلمان هم اظهار داشت: هیچ گونه تماس تلفنی از سوی سفیر آلمان در تهران با وزارت امور خارجه صورت نگرفته است و هر فرد آگاه به امور دیپلماتیک معنا و مفهوم احضار و بار سیاسی - حقوقی مترتب بر آن را می‌داند.  

 در پی توییت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران در مورد یک موضوع قضایی سفیر آن کشور روز دوشنبه  ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

وزارت خارجه کشورمان در این احضار نسبت به اظهار مداخله جویانه سفارت آلمان در امور داخلی ایران بشدت اعتراض کرد.  

  • نویسنده :
  • منبع :