19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بستنی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها و پاساژها کمترین رعایت دستورات بهداشتی را دارند، گفت: تذکرات لازم ارائه و در صورت عدم توجه برخورد خواهد شد.

محمدرضا قدیر در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شاهد پیک سوم و شدید ویروس کرونا در قم هستیم و تعداد بستری‌ها روز به روز در حال افزایش است، گفت: قدرت سرایت ویروس بالا رفته است و حدود ۷۵ درصد نمونه‌های اخذ شده مثبت می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها کم شده و امروزه شاهد هستیم که فقط ۶۰ درصد مردم قم دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند که البته بخشی به علت کلافگی و خستگی مردم است اما باید بدانند که اگر دستورات بهداشتی رعایت نشود شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: نباید کادر درمان احساس بی‌انگیزگی کنند زمانی که یک پرستار و یا پزشک در خیابان مشاهده کند مردم دستورات بهداشتی را رعایت نکرده و یا از ماسک استفاده نمی کنند بی انگیزه شده و خستگی در تن آنها می ماند.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان به دنبال کرونا هراسی نیستیم، گفت: فقط تاکید می‌کنیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و به مسائل بهداشتی توجه نکنیم شاهد وضعیت نگران کننده‌تری خواهیم بود.

قدیر با بیان اینکه دورکاری، کم‌کردن‌حجم کاری ادارات، تعطیلی صنوف پرخطر غیره را پیشنهاد داده‌ایم، افزود: در راستای اجرای دستورات بهداشتی با هیچ نهادی تعارف نداریم و هر مجموعه و یا صنفی که دستورات بهداشتی را رعایت نکندقطعاً پلمب خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: متأسفانه بستنی‌فروشی ها نانوایی ها و پاساژها کمترین رعایت دستورات بهداشتی را دارند تذکرات لازم ارائه و در صورت عدم توجه برخورد خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :