این روزها ماجرای دریافت خودروی دناپلاس اتوماتیک زیر قیمت بازار و به صورت قسطی به نمایندگان مجلس جنجال زیادی به پا کرده است. برخی نمایندگان پس از مشاهده واکنش رسانه‌ها و افکار عمومی از دریافت این خودرو انصراف دادند، برخی سکوت کردند اما برخی دیگر چنان گفتار و رفتاری نشان دادند که افکار عمومی حتی اگر قرار بود درصدی به ایشان حق دهد هم منصرف می‌شود.

بهانه کردن مناطق صعب العبور برای دریافت خودروی چندصد میلیونی شاید از جالب‌ترین بهانه‌ها بود. سؤال این است که وقتی یک نماینده از مسیر صعب العبور حوزه انتخابیه‌اش با خودروی گران قیمتی عبور می‌کند مگر می‌تواند سختی مسیر را که مردم منطقه هر روز تجربه می‌کنند حس کند و برای رفع این سختی اقدامی انجام دهد؟ بهانه دیگر برای استفاده از این امتیاز این بود که «چرا نماینده مردم باید امکاناتی که در اختیارش هست از بخشدارها کمتر باشد؟».

یا اینکه «چرا ما هم تراز وزرا از این امکانات بهره نبریم؟»، حقیقتاً این چه ادبیاتی است که در راه خدمت به ملت و وکلای خود برگزیده‌اید؟ مگر بین شما و سایر مسئولان استانی یا کشوری برای استفاده مادی از جایگاهتان رقابت است؟ شما و سایرین انتخاب شده‌اید برای خدمت، خود می‌دانستید در چه مسیری قدم گذاشته‌اید، شما اگر واقعاً در صدد حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه هستید با امکانات دولتی موجود در منطقه هم می‌توانید جا به جا شوید، یا حتی با امکاناتی که در ایام پرهیاهوی تبلیغات انتخاباتی خودتان استفاده می‌کردید تا وارد مجلس شوید!

یکی‌دیگر از نمایندگان در این خصوص گفته بود «چون جاده‌ها و خودروهای داخلی استاندارد نیستند این حق نمایندگان است که امنیت جانی داشته باشند!» گویا داشتن امنیت جانی حق دیگری غیر از نماینده نباشد، به ایشان نیز باید عرض کرد شما که دومین دوره است نماینده ملت هستید برای استاندارد شدن این جاده‌ها و خودروهای نا ایمن چه کردید؟ حتی سر و صدایی هم از حق خواهی شما برای بهبود این ناامنی جانی برای مردم شنیده نشد!

در حال حاضر مردم به اینکه قانون چه حق یا امتیازی به مسئولان داده وقعی نمی‌نهند چرا که برای دریافت یک خودرو باید بسیار بدوند و پول ودیعه بگذارند و در لیست قرعه کشی وارد شوند و بعد از کلی انتظار یا اسمشان در بیاید یا خیر! برخی دیگر نیز برای داشتن یک پراید باید خجالت زده زن و فرزند شوند! مردم حتی در تأمین مخارج یومیه مانده‌اند، شرایط جنگی است و جنگ اقتصادی برای همه است، این‌ها شرایط امروز مردم است آقایان! از خون شهدا و سردار سلیمانی خجالت بکشید! سردار دلها کی و کجا برای استفاده از امتیازاتی که حتی بر اساس قانون به او تعلق می‌گرفت تلاش کرد؟ مگر نه اینکه در همه عرصه‌ها بین خود و مردم تفاوتی قائل نبود و برای رفع مشکلات کشور حتی از جان خود مایه می‌گذاشت؟ مگر نه اینکه در نهایت در راه همین مردم در خون خود دست و پا زد؟

  • نویسنده : محدثه نجف زاده
  • منبع :