19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از کاهش ۱۸ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم خبر داد و گفت: آمار بستری‌شدگان و فوتی‌های قم نسبت به جمعیت اختلاف فاحشی با سایر استان‌ها دارد.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت بیمارستان پرشده است و ما نگران هستیم که ‌موج سوم بی‌رحم‌تر از اول باشد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۶۰ درصد در قم رسیده و تعداد زیادی از شهروندان بی‌توجه به کرونا هستند، گفت: در حال حاضر درگیری به‌صورت خانوادگی دیده می‌شود و برای غیر حضوری کردن آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها پیگیر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه برای مشاغل پرخطر و مراسم‌ها هم خواستار محدودیت هستیم که نیاز به تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی دارد، تصریح کرد: برای کنترل شیوع بیشتر کرونا باید مسئله دورکاری کارمندان بار دیگر اجرا شود.

وی تجمعات در قم را زیاد و غیرقابل قبول دانست و گفت: بستنی‌فروشی‌ها، پاساژها و نانوایی‌ها کمترین رعایت را در پروتکل‌ها دارند.

قدیر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پرستار متقاضی کار در استان قم وجود ندارد و همان‌هایی هم که فعال هستند تعدادشان محدود بوده و خسته شده‌اند، افزود: در حال حاضر قم بیشترین آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها نسبت به جمعیت را با اختلاف فاحش با سایر استان‌ها در اختیار دارد.

وی در پایان بیان کرد: با ادامه روند کنونی و عدم رعایت دستورالعمل ها باید منتظر فاجعه‌ای در مسئله بستری‌ها و فوتی‌های کرونا باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :