19 دی: گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در یک تحرک غیرقانونی دیگر، خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند.

«اسکات پری» عضو مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای در تارنمای خود با تشریح این اقدام زورگویانه اعلام کرد که ۵۶ عضو جمهوریخواه این مجلس در نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این درخواست را مطرح کردند.
در بیانیه این نماینده جمهوریخواه ایالت پنسیلوانیا آمده است: به رغم تلاش‌های ترامپ برای مقابله با ایران، ۱۴ بانک ایرانی هنوز به شبکه پیام‌رسان مالی «سوئیفت» متصل هستند و این امکان را به نظام ایران می‌دهند تا به نظام مالی جهانی دسترسی داشته باشد و بتواند تحریم‌های فعلی را دور بزند.
تارنمای «واشنگتن فری بیکن» نیز شنبه نوشت: سناتورهای ارشد جمهوریخواه که «تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس در رأس آنها قرار دارد، در نامه‌ای از دولت خواستند تا «کل بخش مالی ایران» را که همچنان از طریق «سوئیفت» به سیستم بانکی جهانی متصل است، تحریم کند.
در همین حال، «مارک واکر» نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی در مجلس نمایندگان روز جمعه اعلام کرد تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه در نامه‌ای به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، خواستار قطع کمک مالی به کشورهایی شدند که با تلاش‌های این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالف هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :