وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ٣٠ محصول جدید دارویی تولید داخل که ۵٠ میلیون دلار ارزبری را کاهش می‌دهد، رونمایی کرد.

«محمد شریعتمداری» امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از ۳۰ داروی جدید گفت: از سال حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید عبور کردیم و به جهش تولید رسیدیم.  

وی افزود: با ممنوعیت واردات ١۴٠٠ قلم کالا به کشور و اعمال برخی سیاست ها مقدمات حمایت از کالای ایرانی و پایه گذاری برای جهش تولید فراهم شد.  

وزیر کار اظهارداشت: در سال رونق تولید تلاش شد با اصلاح برخی مقررات و تسهیل در صدور مجوزها قدم‌های مثبت و پایه‌ای برای بهبود فضای کسب و کار برداشته شود و مجموع اقدامات موجب شد تا تولید شرایط بهتری پیدا کند.  

وی ادامه داد: تلاش در حمایت از کالای ایرانی و گسترش فرهنگ استفاده از تولید داخلی ما را از کالای خارجی بی نیاز کرد و در این راستا نهادهای عمومی که در بخش غیردولتی فعالیت می کنند همچون صندوق ها همکاری خوبی با دولت داشتند.  

شریعتمداری گفت: امروز از محصول دارویی شرکت تی پی کو رونمایی کردیم که این شرکت به تنهایی ٣٠ درصد از تولید دارو و ٣۵ درصد از پخش دارو در کشور را برعهده دارد و با تولید داروی جدید از خروج ۵٠ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.  

وی افزود: این شرکت در گذشته با تولید داروی ام اس که توسط رژیم صهیونیستی تولید می شد ٣.۴ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشت.

وزیر کار تاکید کرد: جوان‌گرایی نخبگان به عنوان پایه های تغییر استراتژیک نظام مدیریت کشور موجب تحولات اساسی در کشور شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا