19 دی: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه کفش، کالای اول صادراتی استان قم است، گفت: حدود ۵۰۰ واحد تولید کفش ماشینی در قم فعالیت می‌کند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در شورای راهبری خوشه کفش قم که با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و اعضاء انجمن کفش قم برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما کمک به صنعت و رونق تولید است و در این مسیر همه ظرفیت‌های شرکت در خدمت توسعه صنعت کفش خواهد بود.

علیرضا میثاقی با تأکید بر پیگیری سریع مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی نماینده تام الاختیار شرکت در رسیدگی و حل مشکلات واحدهای صنعتی هستند و صنعتگران عزیز جهت کاهش مراجعات خود به شرکت می‌توانند خواسته‌های خود را از طریق مدیران شهرک و معاونت‌ها و مدیر عامل شرکت مطالبه کنند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، فروش را امری مهم دانسته و استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغفول مانده در سطح کشور را فرصتی مغتنم برای احیاء این فروشگاه‌ها و توسعه بازار کفش قم دانست.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم و رئیس انجمن کفش ماشینی قم نیز در این جلسه ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، عنوان کرد: کفش، کالای اول صادراتی استان است که در حدود ۳۰۰ واحد تولیدی زیر نظر اتحادیه و ۲۰۰ واحد خارج از این مجموعه با اشتغالی بالغ بر ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

ابوالفضل فرهانی افزود: این خوشه از اهمیت بالایی در صادرات و اشتغال استان دارد که البته در زمینه تأمین مواد اولیه و صادرات در سال اخیر دچار مشکلاتی شده است که نیازمند همراهی مسئولان جهت رفع آن‌ها دارد.

 

ربیعی، عامل توسعه و مشاور خوشه کفش نیز بیان کرد: خوشه کفش قم و ادامه مسیر توسعه توسط انجمن پس از برنامه سه ساله توسعه می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مستندسازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که شاهد افزایش سرمایه اجتماعی، همکاری در عین رقابت و رفع حلقه‌های مفقوده مانند ایجاد کارخانه قالب سازی، تولید داخلی مواد اولیه پلی یورتان، برگزاری نمایشگاه تخصصی کفش در استان قم بوده و بازارهای جدید صادراتی نظیر پاکستان نیز اضافه شده است.

توانگر، مدیرعامل کنسرسیوم پیکما نیز گزارشی از وضعیت پیکما ارائه کرد و گفت: هدف تشکیل کنسرسیوم، رونق بازار واحدهای تولیدی کفش است و در صدد هستیم با تبلیغ در فضای مجازی، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حضور در بازار کشورهای جدید نظیر پاکستان، ارمنستان و روسیه فعالیت‌های کنسرسیوم را توسعه دهیم.

همچنین اعضاء انجمن کفش نیز در این جلسه به بیان مشکلات صنعت کفش پرداخته و پیشنهادات خود را برای توسعه صنعت کفش اعلام کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :