19 دی: وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تدبیر نظام جمهوری اسلامی ایران و مصوبه ستاد ملی مقابله بر کرونا بر این اصل استوار است که مراسم اربعین برگزار نمی‌شود، تاکید کرد: نه بلیتی فروخته می‌شود و نه پروازی به سمت عراق برای مراسم اربعین خواهیم داشت.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۷ طرح راهداری استان تهران به خبرنگاران گفت: اگر هم پروازی باشد به صورت استثنا برای رفت و آمدهای دیپلماتیک و هیات‌های دو طرف خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما بر اساس مصوبه ستاد کلی مقابله با کرونا عمل می‌کنیم و از این‌رو هیچ برنامه پرواز و بلیت‌فروشی برای این مراسم نخواهیم داشت.

اخذ عوارض هشت آزادراه کشور هوشمند می‌شود
وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: اخذ عوارض حداقل در هشت آزادراه تا پایان سال هوشمند و الکترونیکی می‌شود و دیگر عوارض نقدی پذیرفته نمی شود.

وی در مورد وضعیت روشنایی و آسفالت آزادراه قم - کاشان گفت: اتوبان‌ها الزاما روشنایی نیاز ندارد بلکه ایمنی آنها مطابق استاندارد مهم است؛ همچنین روکش آسفالت این آزادراه به صورت پیوسته از سال گذشته در حال تعمیر و بهسازی بوده است.

به گفته «اسلامی» به زودی گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قم-کاشان-اصفهان برداشته می‌شود و اخذ عوارض در این آزادراه بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت هوشمند و الکترونیکی خواهد بود.

ایمن‌سازی ۱۴۷ نقطه حادثه‌خیز
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا مشکل پنج هزار نقطه حادثه‌خیر جاده‌ها برطرف و بهسازی نمی‌شود، گفت: ما ۵ هزار نقطه حادثه‌خیز نداریم بلکه سابقه وقوع حادثه در این نقاط وجود و باید در نظر داشت که حادثه در هر نقطه‌ای می‌تواند رخ دهد اما 147 نقطه حادثه‌خیر ایمن‌سازی شده است. 

وی ادامه داد: مهم ایمنی در تردد است که در این راستا با کمک پلیس راهور ۲۵۷ نقطه لازم الاقدام را شناسایی و کار ایمن‌سازی این نقاط را شروع کردیم که هم‌اکنون مشکلات حدود ۱۴۷ نقطه برطرف شده است.
اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده در این ۱۴۷ نقطه توضیح داد: جابجایی دوربرگردان و ایجاد دسترسی مستقیم راه‌های فرعی به اصلی یا تقاطع‌های غیرهم سطحی از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: رفع مشکل ۶۰ نقطه دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود و بقیه هم ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگی است که طی زمانبندی انجام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که برای تمامی نقط حادثه‌خیز نصب دوربین، آشکارسازی و حضور مداوم پلیس پیش‌بینی شده که این موضوع را در تفاهم‌نامه‌ای که با ناجا داشتیم، گنجاندیم یعنی اقدامات فیزیکی در حال انجام بوده و در عین حال موضوع آشکارسازی و ایمنی هم مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، هفت طرح بزرگ راهداری استان تهران صبح امروز-پنجشنبه- با بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه و با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

طرح سراسری ارتقای کیفی روکش راه‌های استان، منظرآرایی راه‌ها، طرح ابرار، احداث و تجهیز راهدارخانه ها و بهسازی کمربندی دوم تهران از جمله این طرح‌هاست که با افتتاح این طرح‌ها، به طور کلی راه‌های مختلف شهری، روستایی و جاده‌ای استان تهران به لحاظ کیفی ارتقا یافت و بهسازی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :