19 دی: رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس جمهوری خلق چین، امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و مقابله با یکجانبه‌گرایی برشمرد و از اعلام آمادگی ایران برای مشارکت با چین در تولید واکسن کووید-۱۹ خبر داد.

رئیس جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس جمهوری خلق چین به دولت و مردم این کشور، اطمینان داد که نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.

در متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است:  فرا رسیدن هفتاد و یکمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین را به جناب‌عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که از اشتراکات فرهنگی، پیشینه روابط بلندمدت تاریخی و نگاه دو کشور به عرصه تحولات بین‌المللی و عزم راسخ آنان در مبارزه با یکجانبه‌گرایی نشات می‌گیرد، عرصه سترگی برای توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های گوناگون فراهم آورده است.

روحانی تاکید کرد: اطمینان دارم نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.

رییس جمهوری در پیام خود یادآور شده است: شیوع ویروس کووید-۱۹ به رغم مشکلات خود، عرصه‌ای را فراهم ساخت تا قدرت چین در کمک به سرنوشت مشترک بشری به نمایش درآید و بار دیگر ثمرات همدلی و عزم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برای توسعه همکاری‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنانکه از بدو شیوع این بیماری دو کشور در کنار یکدیگر به مبارزه با آن مشغول بوده‌اند، آمادگی کشورم را برای مشارکت در تولید واکسن کووید-۱۹  با چین اعلام می‌دارم و امیدوارم با دستور جناب‌عالی زمینه همکاری در این حوزه نیز بیش از پیش فراهم شود.

روحانی افزود: سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم جمهوری خلق چین را آرزومندم.

  • نویسنده :
  • منبع :