19 دی: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: در نظر داریم کارت اعتباری برای خرید تولید داخلی برای کارگران، کارمندان و افرادی که کد بیمه‌ای دارند، صادر کنیم.

حمایت از کالای ایرانی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی و شعار سال محسوب می‌شود و بر این اساس آحاد جامعه اعم از مسوولان، تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف‌کنندگان در قبال تحقق شعار «جهش تولید» مسوولند.  از سوی دیگر با توجه به پاندومی کرونا که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، برنامه‌های مختلفی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در نظر گرفته شده است.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد مالی تخصصی که در زمینه تامین مالی خُرد و حمایت از کسب و کارهای خُرد فعالیت می‌کند در نظر دارد در سال جهش تولید برای حمایت از خرید کالای ایرانی یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از خرید کالای ایرانی پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره جزئیات این طرح گفت: در گذشته به صورت آزمایشی طرح فروش کالای ایرانی به صورت اقساطی همچون فرش را اجرا کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

«اصغر نورالله‌زاده» افزود: در دور جدید نیز با یکی از نرم‌افزارهای پرداخت کشور که سهم به سزایی در نظام پرداخت دارد، قراردادی منعقد کردیم تا افراد به صورت اقساط خریداری کنند و صندوق کارآفرینی امید نیز تامین مالی فروشگاه‌ها را انجام دهد.

وی توضیح داد: نحوه کار به این صورت است که با برخی فروشگاه‌های معتبر که آمادگی داشته باشند محصولات خود را به صورت اقساط عرضه کنند، قرارداد امضا کردیم و تضمین می‌کنیم که وصول اقساط را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: هم اکنون در حال آماده‌کردن زیرساخت‌های لازم برای نرم افزار پرداخت مربوطه هستیم.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح اولویت با کارگران، کارمندان و افرادی است که کد بیمه‌ای دارند، زیرا گرفتن استعلام این افراد برای بازپرداخت اقساط امکان‌پذیر است و در گام بعدی افراد عادی هم می‌توانند در این طرح خرید کالای ایرانی شرکت کنند.

نورالله‌زاده گفت: تنها تضمین برای پرداخت اقساط دریافت یک فقره چک از متقاضیان است و در مرحله اول اعتبار ۲ میلیون تومان برای خرید نیازهای ضروری از فروشگاه‌های مواد غذایی است و در مراحل بعد سقف ۴۰ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح حمایت از کالای ایرانی را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

اعتبار یکصد میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا

وی در مورد برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در دوران کرونا گفت: براساس مصوبه دولت و بانک مرکزی پرداخت اقساط افراد، سه ماه به تعویق افتاد.

نورالله‌زاده افزود: علاوه بر تعویق پرداخت اقساط، برای کارگاه‌های تولیدی که اقدام به تولید شوینده و لوازم بهداشتی می‌کردند نیز خط اعتباری یکصد میلیارد تومانی در نظر گرفتیم که ۵۰ میلیارد آن از منابع صندوق کارآفرینی امید و بقیه از منابع بانک توسعه تعاون است.

وی ادامه داد: اعتبار یکصد میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدکننده مواد بهداشتی و افزایش ظرفیت تولید این بنگاه‌هاست.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: همچنین ۲۳ میلیارد تومان نیز به کارگاه‌های کوچک پرداخت کردیم تا بتوانند ظرفیت سرمایه خود را به یکصد میلیون تومان افزایش دهند.

وی درباره دیگر اقدامات صندوق در پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده گفت: پیش از این یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی و یک هزار و ۸۰۰ مرکز بوم‌گردی توسط صندوق کارآفرینی امید تامین مالی شده بودند که با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی این واحدها آسیب جدی دیدند که با هماهنگی که انجام دادیم زمینه‌ای فراهم کردیم تا بتوانند اقساط خود را به تدریج پرداخت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :