19 دی: ریاست عمومی امور مسجد النبی در مدینه منوره روز جمعه زمان بازگشایی روضه شریف این مسجد را به روی نمازگزاران اعلام کرد.

آژانس اطلاع‌رسانی ریاست عمومی مسجد النبی در توئیتی اعلام کرد: مرحله نخست ورود نمازگزاران برای اقامه نماز در روضه شریف (روضه رضوان) از ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه) خواهد بود.

آژانس اطلاع‌رسانی ریاست مسجد النبی اعلام کرد که ورود نمازگزاران از طریق برنامه "اعتمرنا" تسهیل خواهد شد.

براساس گزارش آژانس اطلاع‌رسانی ریاست عمومی مسجد النبی، با توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا، در مرحله نخست ۷۵‌درصد از ظرفیت این بخش از مسجد النبی به روی نمازگزاران باز خواهد شد.

روضه شریف یا روضه رضوان، قسمتی از مسجدالنّبی است که در ناحیه جنوبِ شرقی (رو به سوی قبله) مسجد قرار دارد، و حدّ فاصل میان منبر و مرقد پیامبر(ص) است و به نام «روضه مطهّره» نیز شناخته می‌شود.

مقام‌های عربستان اوایل مارس (اسفند/ فروردین) گذشته به مدت ۷۴ روز مسجد النبی را بستند، اما به صورت جزیی اواخر ماه می (اردیبهشت/ خرداد) دوباره بازگشایی شد.

دولت ریاض همچنین اعلام کرد که مراسم عمره در مکه مکرمه بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

وزرات کشور عربستان نیز ۲۳ سپتامبر (۲ مهرماه) گذشته اعلام کرد که ابتدا چهارم اکتبر (یکشنبه ۱۳ مهرماه) به عمره گذاران عربستانی و خارجی‌های مقیم این کشور اجازه عمره داده خواهد شد و یکماه پس از آن نیز زائران خارجی اجازه انجام عمره در عربستان را خواهند داشت.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عربستان که روز جمعه منتشر شد، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۱ تن دیگر به شمار مبتلایان به کرونا اضافه شدند تا مجموع مبتلایان به این ویروس به ۳۳۵ هزار و ۵۷۸ نفر برسد.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ تن دیگر نیز در نتیجه ویروس کووید-۱۹ در عربستان جان خود را از دست دادند تا شمار جان باختگان به ۴ هزار و ۸۲۳ تن برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :