19 دی: تیم پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب جواز حضور در جام باشگاه های جهان در سال 2021 شد.

دیدار فوق العاده حساس تیم های پرسپولیس ایران و النصر عربستان پس از تساوی یک یک در 120 دقیقه، سرانجام با برد نماینده و قهرمان ایران در ضربات پنالتی خاتمه یافت. با این نتیجه پرسپولیس موفق شد برای دومین بار در طی سه فصل اخیر، راهی فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.

اما این نتیجه علاوه بر تمام مزایای مادی و غیر مادی که در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس داشت، یک سود ویژه برای شاگردان گل محمدی به ارمغان آورد. پرسپولیس به عنوان نماینده قاره آسیا موفق شد اولین تیمی شود که جواز حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان در سال 2021 را کسب می کند.

توجه به این نکته ضروری است که پرسپولیس هنوز به جام باشگاه های جهان در سال 2020 راه نیافته و در صورتی به این بازی ها می رود که در فینال حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد. اما حساب بازی های باشگاه های جهان در سال بعدی میلادی یعنی سال 2021 جدا است.

ماجرا از این قرار است که رقابت های جام جهانی باشگاه ها از سال 2021 با فرمتی جدید و با حضور 24 تیم از قاره های مختلف برگزار می شود. در این میان سهم قاره آسیا 2.5 تیم است. این سهمیه ها به هر دو فینالیست لیگ قهرمانان آسیا تعلق می گیرد و تیم های بازنده در مرحله نیمه نهایی هم با یکدیگر بازی می کنند تا برنده آنها به مصاف نماینده اقیانوسیه برود و برای سومین سهمیه ممکن قاره کهن بجنگد.

  • نویسنده :
  • منبع : ورزش سه