19 دی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: همچون سایر استان‌های کشور هیچ‌گونه کشت و تولید محصولات تراریخته در سطح استان قم انجام نمی‌شود.

عباس پورمیدانی ضمن اشاره به نظارت مستمر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بر کیفیت محصولات، بیان کرد: تمام سطح زیر کشت و محصولات کشاورزی تولیدشده در قم غیر تراریخته و به‌صورت طبیعی و سالم است.

وی تاکید کرد: حتی در فرآیند تولید محصول نهایی نیز از گیاهانی که تراریخته باشد استفاده نمی‌کنیم و هیچ محصولی در استان با مواد اولیه تراریخته تولید نمی‌شود.

وی افزود:‌ با همکاری بهره‌برداران، ارتقا سلامت محصولات کشاورزی استان را به‌صورت مستمر دنبال می‌کنیم و در همین زمینه استانداردهای مناسبی تعیین‌شده که رعایت آن برای صدور مجوز تولید و ادامه فعالیت در این بخش ضروری است.

پورمیدانی گفت: ازجمله مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی قم درسال جهش تولید،‌ بالا بردن سطح خودکفایی استان در تولید انواع محصولات غذایی موردنیاز مردم است که این مهم را با رعایت استانداردهای تعیین‌شده به‌منظور تولید غذای سالم و باکیفیت مطلوب دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که کمیته غذای سالم در سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل‌شده است،‌ افزود: با ارائه نشان غذای سالم به محصولات کشاورزی تولیدشده در قم،‌ شاهد توسعه هرچه بیشتر در عرضه این محصولات خواهیم بود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا