19 دی: سخنگوی پلیس قم از دستگیری 2 نفر در قم به اتهام تهدید سلامت عمومی و برگزاری عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده گفت: برابر خبر واصله ۲ نفر که با تحریک نمودن شهروندان برای تجمع و برگزاری عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قصد به خطر انداختن سلامت عمومی شهروندان را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

این‌طور که مطلع شدیم قبلاً افراد مذکور به دستور العمل‌های بهداشتی بی‌توجهی نموده و بارها توسط مراجع ذی‌صلاح به ایشان تذکرات لازم داده شده بود.

کشف ۴۶۰ کیلوگرم نمک تصفیه نشده

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، دو واحد قهوه خانه، یک واحد آرایشگاه و یک واحد آموزشی در قم پلمب و بیش از ۴۶۰ کیلوگرم نمک تصفیه نشده توقیف شد.

بیش از ۴۶۰ کیلو نمک تصفیه نشده و فاقد مشخصات و سنگ نمک از یک واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و یک واحد تهیه غذا کشف و توقیف شد.

در ادامه نظارت‌های بازرسان مرکز بهداشت بر اجرای محدودیت‌های اعلام شده یک واحد آرایشگاه و ۲ واحد قهوه خانه بدلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب و یک واحد آموزشی در زیرزمین نیز که علیرغم اعلام محدودیت‌ها هنوز در حال فعالیت بود پس از مهلت یک ساعته جهت خروج نوجوانان و معلم مربوطه غیر فعال شد.

با توجه به شرایط کنونی بیماری و شرایط فوق حاد استان لازم است تمامی همشهریان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های اعلام شده همه باهم در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری تمام تلاش خود را بکار گیرند.

حفظ و صیانت از سلامتی مردم، مطالبه قمی‌ها از مسولان شهر مقدس قم است.

  • نویسنده :
  • منبع :