19 دی: امام‌ جمعه قم با اشاره به وضعیت بغرنج بیماران کرونایی گفت: از کادر درمان کشور به‌ویژه قم در این شرایط صمیمانه قدردانی می‌کنیم و از مردم و خیرین می‌خواهیم کادر خسته درمان را یاری کنند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در یک خطبه مجازی به دلیل قرار داشتن قم در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی نماز جمعه، بیان کرد: مردم ازنظر معیشتی در رنج و سختی هستند و از مسئولان ملی و استانی می‌خواهیم توجه بیشتری برای کاستن از دردهای این قشر داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: هیات‌های مذهبی و مردم قم در طول ایام محرم و صفر با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری مطلوبی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت فهم معارف زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت(ع) را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: یکی از ابعاد مهم در شهادت دادن به مقام ائمه اطهار قرار گرفتن در مسیر سیره و سنت بزرگان دین است.

سعیدی یادآور شد: آمادگی برای یاری‌کردن اهل‌بیت(ع) ازنظر اعتقادی، اخلاقی و رفتاری یکی از جلوه‌های مهم یاری‌رسانی ائمه اطهار است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: یاری‌رسانی و همراه بودن با اهل‌بیت(ع) باید اثر خود را در خانواده، بازار، دانشگاه، معابر عمومی و غیره نمایان باشد و به نحوی نباشد که با زبان ادعای یاری اهل‌بیت(ع) را داشته باشیم اما در عرصه عمل به دنبال رفتار دیگری باشیم.

به گفته وی، خاصیت و فلسفه برگزاری هیات‌های مذهبی و اقامه عزا برای امام حسین(ع) بازگشت به مسیر اهل‌بیت و تأسی به آنان است وگرنه صرف عزاداری بدون گره زدن خود با ائمه اطهار به‌تنهایی کافی نیست.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: برخی رونق بازار خود را در کسادی بازار عزاداری جستجو می‌کنند و با راه انداختن انواع شبهات و افتراها به دنبال تعطیلی اماکن مذهبی و خاموش کردن نور خدا در جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: رضاشاه فردی بود که با برپایی مجالس عزا مبارزه کرد و در پی تعطیلی آنها بود اما امروز سئوال اینجاست که باگذشت بالغ‌بر ۱۰۰ سال از آن زمان آیا ذره‌ای از شور حسینی(ع) کاسته شده است.

وی تصریح کرد: ما با زیارت و شرکت در مجالس حسینی(ع) صف‌بندی خود را دشمنان اهل‌بیت روشن می‌کنیم.

سعیدی تاکید کرد: جایگاه امام حسین(ع) در قلب ما قرار دارد و با تعطیلی موقت مجالس عزاداری ذره‌ای از عشق و علاقه ما به حضرت سیدالشهدا(ع) کاسته نمی‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا